روسیه و امریکا هکرها را شکار خواهند کرد

© Sputnik / Maksim BlinovМинистр связи и массовых коммуникаций РФ Николай Никифоров на заседании Совета Федерации РФ
Министр связи и массовых коммуникаций РФ Николай Никифоров на заседании Совета Федерации РФ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و امریکا قصد دارند یک گروه کنترل بر فضای سایبری و تامین امنیت در آن تشکیل دهند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلای نیکیفوروف وزیر ارتباطات روسیه خبر داد که روسیه و امریکا برای کنترل فضای سایبری و تامین امنیت در این فضا یک گروه کاری تشکیل خواهند داد.

اولین دیدار روسای جمهور روسیه و امریکا روز جمعه در هامبورگ و در چارچوب اجلاس «جی بیست» انجام گرفت. این دیدار بیش از دو ساعت به طول انجامید. رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا در پایان دیدار اظهار کرد که ایالات متحده امریکا و روسیه برای تنظیم موافقتنامه کار روی فضای سایبری و عدم دخالت در کار یکدیگر گروه کاری تشکیل می دهند.

رییس جمهور پوتین در اجلاس جی بیست به مساله توسعه «اقتصاد دیجیتال» اشاره کرد… حملات هکرها به برخی کشورها از جمله روسیه باعث بروز مشکلاتی در زیرساخت های شبکه شده و نشان داده که وابستگی جامعه ما به سیستم دیجیتال زیاد است. تلاش های همگانی «گروه بیست» باید در راستای غلبه بر درگیری و اختلاف در فضای مجازی باشد.

نیکیفوروف در صفحه تویتر خود نوشت: «ما با امریکا برای تشکیل یک گروه کاری و کنترل بر فضای سایبری و تامین امنیت در آن توافق کرده ایم». وی همچنین اظهار کرد که طبق سخنان ریس جمهور، مساله کلیدی تنظیم مقررات فراگیر و مسئولانه در فضای اطلاعات است».

این مقررات که به فضای مجازی و اطلاعات مربوط می شوند، باید مبتنی بر حقوق و آزادی فردی بوده و اصل آن را عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر گذاشت. باید به حکومت قانونی کشورها احترام گذاشته و فرصت های یکسانی برای مشارکت همه کشورها در مدیریت اینترنت ایجاد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала