راه اندازی شبکه های فارسی زبان ضد ایرانی از سوی عربستان

© Flickr / Rego Korosiراه اندازی شبکه های فارسی زبان عربستانی در یوتیوب
راه اندازی شبکه های فارسی زبان عربستانی  در یوتیوب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از جوانان عربستانی اقدام به راه اندازی کانال های فارسی زبان ضد ایرانی در سایت یوتیوب کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، دو گروه از جوانان عربستانی اقدام به راه‌اندازی شبکه‌هایی در سایت یوتیوب کرده‌اند که به انتشار اخبار و اطلاعات علیه ایران در کنار پوشش اخبار تروریست‌ها می‌پردازد.
این دو شبکه سعودی‌ برای تخریب چهره ایران در منطقه، اخباری از گروه‌های افراط‌ گرا و تروریستی را در کنار اخبار ایران قرار داده‌اند. بنیانگذاران این دو شبکه مدعی شدند هدف آنها آگاهی دادن به مردم درباره خطر افراط‌ گرایی و بیان نقش ایران در چالش‌های منطقه‌ای و حمایت از تروریسم جهانی است.
در حالیکه عربستان از سوی غالب رسانه‌ها و کارشناسان غربی به عنوان منبع اصلی تروریسم شناخته می‌شود، جوانانی که این شبکه‌ها را تاسیس کرده‌اند، مدعی‌اند برای حفاظت از امنیت کشورشان چنین کاری انجام داده‌اند.
یکی از این دو شبکه برنامه‌های خود را به زبان فارسی پخش می‌کند. در این شبکه ادعا می‌شود بحران‌های اجتماعی عمیقی در ایران وجود دارد و ایران کشوری فقیر و دچار عقب‌ماندگی تحصیلی و بهداشتی نشان داده می‌شود.
شبکه دیگر که به زبان عربی است نیز سیاست تخریب چهره ایران را دنبال می‌کند. اولین برنامه این شبکه بخشی از مصاحبه «محمدبن سلمان»، ولیعهد سعودی، را نشان می‌دهد که درباره روابط ایران و عربستان و همچنین نقش ادعایی تهران در ناامنی‌های منطقه صحبت می‌کند.
راه‌اندازی شبکه‌ای با هدف توهین و تخریب دیگر کشورها تاکنون در یوتیوب سابقه نداشته است؛ اما به نظر می‌رسد سعودی‌ها بار دیگر با صرف هزینه‌های کلان موفق شده‌اند در این اقدام غیرحرفه‌ای و تفرقه‌انگیز پیشتاز باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала