جانشین تیلرسون در وزارت خارجه آمریکا کیست؟

© AFP 2023 / Nicholas Kammجانشین تیلرسون در وزارت خارجه آمریکا کیست؟
جانشین تیلرسون در وزارت خارجه آمریکا کیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش یک خبرگزاری آمریکایی ، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا به خاطر عملکرد نادرست و همچنین اتخاذ تصمیمات مغایر با مواضع ترامپ ممکن است از کار برکنارشده و نیکی هیلی ، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد جانشین وی شود.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری ایسنا به نقل از پایگاه نشنال ریویو نوشت: در حال حاضر به نظر نمی‌رسد رکس تیلرسون،‌ وزیر امور خارجه آمریکا دیپلمات ارشد دولت ترامپ باشد.
او منزوی شده و از جانب کاخ سفید علاقه و همکاری چندانی دریافت نمی‌کند. بسیاری از حرف‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اغلب مغایر با حرف‌های تیلرسون درباره مسائل مهم از جمله مناقشه اخیر قطر با عربستان است، تاجایی که به نظر می‌رسد تیلرسون نفوذ چندانی در سیاست‌های آمریکا ندارد.
در عین حال سفیر آمریکا در سازمان ملل یعنی نیکی هیلی ظاهرا وضعیت بسیار بهتری دارد و با صدای بلند درباره مسائلی مثل حقوق بشر، اسرائیل، ایران و سوریه صحبت می کند. در حالی که در وزارت خارجه دولت ترامپ وزیر امور خارجه به سختی تلاش می‌کند تا صرفا وزارت خانه خود را مدیریت کند تا از ارزش‌های آمریکایی حمایت کند، نیکی هیلی تبدیل به نوعی وزیر امور خارجه جایگزین شده است
به نظر می رسد که تاکنون در دولت آمریکا سابقه نداشته است که صدای سفیر این کشور در سازمان ملل از صدای وزیر امور خارجه بلندتر باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала