گزارش و تحلیل

گردشگری روسیه - ایران

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر گردشگری- روسیه-ایران
گردشگری- روسیه-ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، ایران روادید برای گردشگران روسیه را لغو کرد. روسیه نیز برای گردشگران ایرانی به اقدام مشابهی دست زده است.

رسانه ها می نویسند که این کار که هدفش فعالتر کردن مبادلات گروه های گردشگران دو کشور است پس از بازدید حسن روحانی رییس جمهور ایران از روسیه در آخر ماه مارس سال جاری مسیحی بصورت دوجانبه انجام شده است. حالا برای روس هایی که قصد مسافرت به ایران را دارند کافی است تا بسته اسناد را جمع آوری کرده و به کنسولگری ایرانی 35 یورو پرداخت کنند."آلکسان مکرتچیان" عضو هیات رییسه اتحادیه آژانس های توریستی روسیه در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت که ایران راستای آینده دار گردشگری روس ها است لیکن برای پیشبرد آن انجام بسیای کارها در پیش است. وی افزود:

"من سه هدفی می بینم که گردشگران روسی به قصد آنها می توانند به ایران سفر کنند. مسلما هدف اول فرهنگی — تاریخی است چون در ایران تعداد زیاد آثار معماری باستان هست و ایران تاریخ طولانی جالبی دارد و همسایه نزدیک روسیه است. دوم، ایران کشور گرم آفتابی و در امتداد سواحل دریا ها قرار گرفته و این برای روس ها در ماه های سپتامبر — اکتبر و در طول زمستان مطلوب است. پرواز به ایران بویژه از نواحی جنوب روسیه کوتاه مدت است. نواحی استاوروپل، کراسنودار، استان راستوف کنار دن، نزدیک ایران و استان آستراخان و جمهوری داغستان از طریق دریای خزر هممرز ایران هستند. سوم، در روسیه بیش از 20 میلیون نفر مسلمان بسر می برد و خیلی از آنها علاقمندند به ایران سفر کنند و با زندگی جمهوری اسلامی از نزدیک آشنا شوند. ایران کشور دارای خوراک حلال است و آشبزی ایرانی شهرت جهانی دارد و با مزه است.

© AFP 2023 / ATTA KENAREگردشگری روسیه - ایران: استراحت آزادانه در سوچی و ارزش های اسلامی- تاریخی در شیراز
گردشگری روسیه - ایران: استراحت آزادانه در سوچی و ارزش های اسلامی- تاریخی در شیراز   - اسپوتنیک ایران
گردشگری روسیه - ایران: استراحت آزادانه در سوچی و ارزش های اسلامی- تاریخی در شیراز

ایران برای جلب گردشگران روسی باید کارهای فراوانی در کشور خود انجام دهد. "مکرتچیان" می گوید:
ابندا باید اوپراتور ها و سپس آژانس ها را در روسیه معرفی و برقرار کرد. آنها باید در نمایشگاه های اختصاصی شرکت کنند تا روس های معمولی با آنها آشنا شده و به فکر مسافرت به ایران بیفتند. ایران باید مراقب آن باشد که در داخل این کشور چه می گذرد. مثلا در ایران برای مردان و زنان پلاژ ها جداگانه است. طبیعتا روس ها از این وضع خوششان نخواهد آمد. تعداد اینگونه نکته ها زیاد است. شاید برای توریست ها باید مناطق بسته دائر کرد. ولی ما حق نداریم مقررات خود را وارد کشور دیگر کنیم.

به عقیده این کارشناس ایرانی ها به این خاطر به روسیه علاقمندند که می توانند در کشور ما خود را بیشتر آزادانه احساس کنند. او گفت:

ایرانی ها هستند که در درجه اول به سفر های بدون روادید احتیاج دارند. مطلب سر این است که تعداد ایرانی هایی که از روسیه دیدن می کنند 4 برابر بیشتر از تعداد مسافران روسی به ایران است. هواپیما های چارتری حامل ایرانی ها به سن پترزبورگ و سوچی پرواز می کنند و بزودی خط هوایی به قازان افتتاح خواهد شد. ایرانی ها مایل اند در روسیه زندگی اروپایی فرهنگی داشته و در شهرهای روسیه آزادانه گردش کنند.

"مکرتچیان" ذکر می کند که یکی از مسایل مبرم روبراه کردن سفر توریست های روسی به ایران همان پیشرفت دادن تاسیسات زیربنایی جهانگردی در ایران است. او گفت:

ساختار زیربنایی گردشگری ایران باید ترمیم و تکمیل شود. در ایران فرودگاه ها، راه های ریلی و دریایی هست. اگر درباره راه های دریایی صحبت کنیم جا دارد به خط روروی آستراخان — رشت اشاره کنیم. در باره خطوط هوایی باید گفت که عجالتا قیمت بلیط هواپیما نجومی است. هواپیماهای منظم هنوز از یک شهر پرواز می کنند. از این رو الآن صحب کردن در باره تاسیسات زیربنایی پیشرفته زود است، باید در راه پیشبرد این تاسیسات سعی و کوشش کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала