گزارش و تحلیل

سیلی نرم سپاه به داعش، پیام محکمی به آمریکا ، اسرائیل و عربستان

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationسیلی نرم سپاه به داعش، پیام محکمی به آمریکا ، اسرائیل و عربستان
سیلی نرم سپاه به داعش، پیام محکمی به آمریکا ، اسرائیل و عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع تروریست ها در منطقه ی شهر دیرالزور سوریه حمله موشکی ترتیب داد.

خبرگزاری تسنیم شب یکشنبه به نقل از بیانیه ی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این خبر را منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است:«در جواب به جنایت تروریست ها که هفدهم خرداد در تهران صورت گرفت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمله موشکی به مواضع تروریست ها، مقر فرماندهی آنها و پایگاه های پیشیبانی شان در منطقه دیرالزور واقع در شرق سوریه ترتیب داد. موشک های مدل « زمین به زمین» با برد متوسط استفاده شدند. این موشک ها از پایگاه سپاه پاسداران در استانهای کرمانشاه و کردستان شلیک شده اند».
در این خبر خاطر نشان شده است که در «نتیجه این حمله ی موشکی ویرانگر، تعداد زیادی تروریست نابود شده و همچنین میزان قابل توجهی از تسلیحات از بین رفته اند». همچنین فیلم پرتاب این موشک از پایگاه نیز منتشر شد.
باید این نکته را خاطر نشان نمود که این حمله پس از عملیات های جنگی ایران و عراق ، اولین عملیات خارج از مرزهای ایران است که در واقع در محدوده ی کشور دیگر صورت گرفته است.
حسین شیخ الاسلام ، مشاور وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه ای با مارینا الشعلان، خبرنگار اسپوتنیک موضع رسمی ایران را در خصوص عملیات انجام شده و دلایل آن توضیح می دهد. وی خاطر نشان کرد که در صورت لزوم چنین عملیاتی با دریافت توافق لازم و هماهنگی با ائتلاف کشورها ی سوریه ، عراق، لبنان و روسیه بوده و همچنین باید منتظر تکرار آن در آینده باشیم:

 
حسین شیخ الاسلام همچنین بیان داشت که این عملیات پیامی مستقیم نه فقط برای تروریست ها بلکه در وهله اول حامیان آنها یعنی اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی ست. این کارشناس توضیح داد:

 
حسن شمشادی، کارشناس نظامی رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران و نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با خبرنگار اسپوتنیک در این زمینه گفتگو کرد. او که در سال ۲۰۱۲ تحت تعقیب شبه نظامیان داعش بود برخی جزئیات عملیات نظامی سپاه پاسداران در شب یکشنبه را برایمان شرح داد و گفت:


این کارشناس محترم خاطر نشان کرد که بین نیروهای اطلاعاتی کشورهای ائتلاف و در واقع ایران، سوریه ، عراق، روسیه و حزب الله لبنان ، اعتماد و اطمینان بالایی وجود دارد. در واقع برای همین چنین هماهنگی عملیاتی اتفاق می افتد که می توان آنرا موفقیت دانست و غیر از این هم نیست:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала