تهدید پنهان پنتاگون خطاب به جنگنده های روس در منطقه آلاسکا

اشتراک
ایالات متحده امریکا فعال شدن پرواز جنگنده های روس در منطقه آلاسکا را در قالب مجموعه اقدامات ویژه روسیه بررسی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، اوزیر دفاع امریکا جیمز متیس امروز سه شنبه اظهار کرد که امریکا فعال شدن جنگنده های روس در منطقه آلاسکا را در چارچوب مجموعه اقدامات روسیه بررسی می کند. وی همچنین گفت: «من دقیقا نمی دانم که روسیه در این منطقه چه می خواهد. وقتی ما به مجموعه تهدیدات حاصل از تهدید دموکراسی در فضای مجازی و آنچه روسیه در سوریه انجام می دهد نگاه می کنیم، متوجه می شویم که بمب افکن های مدل ت.او.95 به نام بمب خرس، پروازهای منظمی بر فراز آب های آزاد اقیانوس آرام و در امداد جزایر الیوت انجام داده اند.

این سیکل پروازها باید متوقف شود، زیرا این تحرکات خلاف اصل صلح و ثبات است و در چنین شرایطی ممکن است به بدفهمی بینجامد.

در ماه آوریل نظامیان امریکایی خبر دادند که بمب افکن های روس پیوسته در حریم هوایی بین المللی در فاصله نزدیکی از آلاسکا پرواز می کنند. تعدادی از هواپیماهای امریکایی رهگیر نیز بر فراز آسمان به پرواز درآمدند. با وجود اینکه حریم هوایی امریکا نقض نشده است، اما هواپیماهای روس در منطقه تحت عنوان «دفاع هوایی» پرواز کرده اند و نظامیان امریکایی گزارش پرواز هواپیماهای مسافری و نظامی این منطقه را آماده می کنند.

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که هواپیماهای نظامی روس برنامه منظم پرواز در حریم هوایی بی طرف بر فراز اقیانوس آرام را انجام داده اند. لازم به ذکر است که خلبانان هواپیماهای دوربرد مرتبا بر فراز آبهای بی طرف آتلانتیک، قطب شمال، دریای سیاه، اقیانوس آرام و از فرودگاه های عملیاتی پرواز می کنند. تمامی پروازها در چارچوب قوانین بین الملل و استفاده از حریم هوایی بین الملل بر فراز آبهای بی طرف و بدون نقض حریم هوایی سایر کشورها صورت می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала