پیام صوتی داعش در مورد حمله دوباره به ایران

© Flickr / Global Panoramaپیام صوتی داعش در مورد حمله دوباره به ایران
پیام صوتی داعش در مورد حمله دوباره به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی گروه تروریستی داعش در پیامی صوتی با تبریک حملات تروریستی اخیر تهران، خواستار انجام حملات جدید در ماه مبارک رمضان در ایران و سایر نقاط جهان در آمریکا، اروپا و آسیا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سخنگوی گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی صوتی خواستار انجام حملاتی جدید در آمریکا، اروپا، روسیه، استرالیا، عراق، سوریه، ایران و فیلیپین در ماه مبارک رمضان شده است.
این کلیپ صوتی که 25 دقیقه است، با عنوان «وقتی مومنین با احزاب مواجه شدند»، بامداد سه‌شنبه در کانال تلگرامی منتسب به داعش منتشر شده است و گفته می‌شود که منسوب به «ابوحسن المهاجر» سخنگوی رسمی این گروه تروریستی است.
سخنگوی داعش در این فایل صوتی، حملات تروریستی اخیر در تهران را تبریک گفته و خواستار حملات بیشتری علیه ایران نیز شده است.
وی در ادامه، خواستار قتل و کشتار در سراسر عراق شده و از داعشی‌ها در سوریه خواسته تا جنگ و درگیری را تشدید کرده و در آسیا، شرق آسیا، شمال آفریقا نیز خواستار مقاومت و حفظ مواضع شده است.
سخنگوی داعش همچنین کشتار در فیلیپین را فتح نامیده و آن را تبریک گفته است.
ابومهاجر در بخش دیگری از این پیام صوتی، وضعیت فعلی داعش را به وضعیت صدراسلام مسلمانان و جنگ احزاب تشبیه کرد.
این فایل صوتی همزمان با وضعیت دشوار داعش در موصل و رقه منتشر شده است و سخنگوی داعش چندین بار نام‌های موصل، تلعفر و رقه را تکرار کرد و این نشان از وضعیت ناگوار داعش در این سه نقطه دارد؛ سه شهری که دو مورد از آنها به پایتخت داعش در عراق و شام مشهور است.
نکته مهم دیگری که در این فایل صوتی بود تلاش سخنگوی داعش برای رد این شبهه است که سرزمین موسوم به خلافت در عراق و شام دیگر جای زندگی نیست. ابوحسن المهاجر تاکید کرد که این را دشمنان دولت اسلامی می‌گویند و گفت که مسلمانان در جنگ احزاب نیز بشدت مبتلا شدند و تحت فشار قرار گرفتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала