نخست وزیر مجارستان، بروکسل را به حمایت از تروریست متهم کرد

© AFP 2023 / Thierry Charlierنخست وزیر مجارستان، بروکسل را به حمایت از تروریست متهم کرد
نخست وزیر مجارستان، بروکسل را به حمایت از تروریست متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اعلام کرد، بوداپست به بروکسل اجازه باج خواهی نمی دهد و همچنان از سهمیه اجباری اتحادیه اروپا در اسکان مهاجران امتناع می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تاس، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در سخنرای خود در پارلمان این کشور گفت: مجارستان همواره به دفا از اتحادیه اروپا و منافع واقعی اروپا می پردازد، اما مقامات اروپایی در بروکسل به حمایت از تروریست ها روی آورده اند.
به گفته وی، بروکسل آشکارا از تروریست ها حمایت می کند. اوربان یادآوری کرد که اتحادیه اروپا حکم دادگاه مجارستان در مورد "احمد حامد" مهاجر سوری که به دلیل حمله به پلیس در حین شورش در مرز صربستان را محکوم کرد. وی با حکم دادگاه مجارستان به 10 سال حبس محکوم شد.
اوربان تاکید کرد، در مرزهای جنوبی مجارستان دیوارهای مرزی برای حافظت در مقابل مهاجرین غیر قانونی تا زمانی که من نخست وزیر مجارستان باشم، قرار خواهد داشت.
وی گفت، بوداپست به بروکسل اجازه باج خواهی نمی دهد و همچنان از سهمیه اجباری اتحادیه اروپا در اسکان مهاجران امتناع می کند. 

در ادامه اوربان افزود: اتحادیه اروپا فقط مقامات بروکسل نیست و ما نمی توانیم به بروکسل اجازه دهیم که برای امور داخلی ما تصمیم گیری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала