در زمان وقوع حملات تروریستی چه اقداماتی را انجام دهیم؟ (ویدئو)

© REUTERS / Tasnim News AgencyМужчина укрывается во время атаки на иранский парламент в Тегеране
Мужчина укрывается во время атаки на иранский парламент в Тегеране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنچه که باید در زمان بروز حملات تروریستی بدانید.

به گزارش اسپوتنیک، حوادث تروریستی اخیر در ایران و در دیگر کشورها مردم را مجبور کرده است تا با حواس جمع تری در مکان های مختلف حضور داشته باشند. در این رابطه کاربران بسیاری اقدام به انتشار به تصاویر و ویدئوهای آموزنده برای نجات جان در مواقع حمله مهاجمان به اشتراک می گارند. در یکی از این ویدئو با نام "فرار کنید، مخفی شوید، مبارزه کنید"، کوتاه و مخصر به آنچه که باید در این رابطه بدانید می پردازد.


فرار
در وهله اول سعی کنید فرار کنید. ولی پیش از آنکه بخواهید چشم بسته فرار کنید و خودتان را به دردسر بیاندازید، فکر کنید. شما باید مسر خروج را بدانید تا مطمعن شوید به سمت مهاجم حرکت نمی کنید.
در زمان نزدیک شدن به در، کمی صبر کنید و مطمعن شوید که صدایی نمی آید و مهاجمان در آنجا حضور ندارند. در رستوران ها و مکان های عمومی با تدبیر راه فرار را مشخص کنید که این راه غالبا خروج اضطراری است.
در صورت بروز حادثه بلافاصله به سمت خروج بدوید ولی با چشمان بسته ندوید چون اکثر تیراندازها تنها نیستند. اگر راه رفتن روی دو پا می تواند شما را در تیراس حملات قرار دهد، چهاردست و پا حرکت کنید و یا تا محل امن بخزید.
اگر صدای تیراندازی شندید سعس کنید بلافاصله واکنش نشان دهید و از هر کاری که میان شما و مهاجم فاصله می اندازد قافل نشوید.
اگر به مسیر خروجی دسترسی نداشتید، به پنجره ها و پشت بام فکر کنید. لبته فراموش نکنید که نباید با ترس و عجولانه اقدام کنید، چراکه ممکن است باعث سقوط و مرگ شما شود.


مخفی شدن
اگر توان جا به جا شدن و یا فرار را ندارید، می توانید به فکر پنهان شدن باشید. در انتخاب مکان دقت کنید تا دور از دسترس و دید مهاجمان باشد. اگر در اتاق پناه گرفتید سعی کنید هر چیزی را که می توانید جلوی در قرار دهید تا مانع از باز شدن آن شوید. تلوزیون، گوشی همراه و هز چیزی که از خود صدا تولید می کند را خاموش کنید. از در و پنجره فاصله بگیرید و به بهترین مکان برای مخفی شدن فکر کنید تا در فرصت مناسب بتوانید فرار کنید.


مبارزه به عنوان آخرین راه
سناریو مبارزه باید آخرین راه برای نجات جان باشد. در این حالت سعی کنید تا جایی که می شود پرخاشگر و تهاجمی برخورد کرده و از هر وسیله ای برای دفاع استفاده کنید. اگر بتوانید به صورت گروهی به او حمله کنید، شاید بتوانید تلفات کمتری داشته باشید و مهاجم را از پای در بیاورید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала