همسایگان قطر، لیست حامیان تروریست در قطر را منتشر کردند

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINE همسایگان قطر، لیست حامیان تروریست های در قطر را منتشر کردند
همسایگان قطر، لیست حامیان تروریست های در قطر را منتشر کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین، اسامی 59 نفر و 12 سازمان تحت حمایت قطر را به عنوان "لیست سیاه تروریست" منتشر نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، چهار کشور (مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین) در بیانیه ای مشترک، نام برخی سازمان ها و افراد مظنون به فعالیت های تروریستی با حمایت قطر را به انتشار رساندند.

فهرست مذبور شامل اسامی وزیر امور خارجه قطر در 2001-2013، عبدالله بن خالد آل ثانی، یک واعظ مصری، یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه بین المللی علمای اسلام می باشد. یوسف قرضاوی به خاطر اظهارات رادیکال و افراطی خود شناخته شده می باشد.

از سوی دیگر، در بیانیه چهار کشور عربی آمده است که آنها "به شناسایی و محاکمه افراد و سازمان های حامی تروریسم ادامه خواهند داد". این 4 کشور عربی همچنین در صدد مبارزه با "منابع مالی تامین کننده تروریست ها در هر گوشه و کنار جهان هستند". از سوی دیگر در این بیانیه از دوحه خواسته شده است تا به تعهدات خود عمل نماید.

بر اساس گزارش های منتشر شده، لیست تروریستی مذکور همچنین شامل تعدادی از سازمان های غیر دولتی در قطر و گروههای افراطی در قلمرو لیبی می باشد.

از 59 نفر گنجانده شده در این لیست: 26 نفر از مصر، 18 نفر از کشور قطر، 5  نفر از لیبی، 3 نفر از کویت، 2 نفر  از اردن و بحرین، 1 نفر از عربستان سعودی و یمن هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است که به زودی، اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی حامی تروریست در قطر منتشر خواهد شد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала