گزارش و تحلیل

اتحاد همه ایرانی ها در قبال حملات تروریستی

© Fotolia / Emanuele MazzoniПанорама Тегерана, Иран
Панорама Тегерана, Иран - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حالی که واکنش مقامات عربستانی و تویت های رئیس جمهوری ایالات متحده، نشان می داد اینان نتوانستند خوشحالی خود از حمله های تروریستی به تهران مخفی کنند، واکنش کشورهای دیگر نشان داد که اکثریت کشورهای جهان با آنها همراه نیستند و واکنش مردم ایران نشان داد که آنها با هم متحد هستند.

کافی است واکنش روزنامه های ایران و یا مردم در کوچه و خیابان را رصد کنید تا متوجه شوید که ایرانی ها از هر قوم و طایفه و دین و مذهب همه بلا فاصله دست در دست هم در مقابل تروریست ها متحد شدند.
آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در زمان حادثه خارج از مجلس بود اما بلا فاصله به مجلس برگشت و نمایندگان مجلس جلسه خود را ادامه دادند تا نشان دهند که بیدی نیستند که از این باد ها بلرزند.
نمایندگان مجلس ایران نشان دادند که آنقدر به نیروهای امنیتی خود اطمینان دارند که با دلی پر آشوب اما ظاهری آرام بتوانند به جلسه خود ادامه دهند و واهمه ای از حضور تروریست ها در ساختمان بغلی نداشته باشند.
در واقع اینان می خواستند به حامیان این تروریست ها یک پیغام مهم بدهند و آن این بود که ایرانی ها از جمله مسئولانشان از صحنه فرار نمی کنند.

ایران - اسپوتنیک ایران
چه کسی به تهران حمله کرد؟ نظرات مردم ایران در مورد حمله تروریستی در تهران (ویدئو)
همان لحظه اولیه حادثه، بر عکس بسیاری از کشورهای دیگر که وقتی اتفاقی تروریستی به وقوع می پیوندد همه فرار می کنند، ایرانی ها بر عکس اطراف مجلس و حرم امام برای کمک و مقابله با تروریست ها جمع شدند وزنجیره انسانی ساختند.
طبق گزارش های خبری در مجلس شورای اسلامی یکی از تروریست ها تلاش کرد از مهلکه بگریزد و فرار کند اما وقتی که وارد حیاط شد با جمعیتی مواجه شد که همه صف واحد ایستاده بودند تا او را بگیرند و علیرغم اینکه وی به سمت جمعیت تیر اندازی کرد ولی صف جمعیت شکسته نشد وبه این دلیل او مجبور شد یک نارنجک دستی به سمت جمعیت پرتاب کند تا فضای فرار برای او مهیا گردد، اما در نهایت مجبور شد به داخل ساختمان دفاتر نمایندگان برگردد و توسط نیروهای امنیتی شکار شود.
حال برخی ممکن است نام این کار جوانان ایرانی را دیوانگی بگذارند اما ما در ایران به آن می گوییم غیرت، شجاعت و از جان گذشتگی.
در واقع همین روحیه از جان بر کفی جوانان ایرانی بود که در جبهه های جنگ در قبال پیشرفته ترین تسلیحات جهان ایستاد و اجازه نداد که یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیافتد و اگر امروزه زن و بچه و خانواده آنها می توانند به راحتی زندگی کنند به این دلیل بود که همان جوانان رفتند جبهه و سینه سپر کردند تا ناموس آنها اسیر داعشی ها نشود.
من شخصا آنجا صحنه ای را دیدم که واقعا مرا به یاد جنگ تحمیلی انداخت.
برخی جوانان بسیجی پشت سر نیروهای امنیتی صف بسته بودند تا اگر یکی از نیروهای امنیتی آسیب دید و زمین افتاد سلاحش زمین نیفتد و به نوبت جایش را پر کنند.
شاید بسیاری از آنهایی که در جبهه های جنگ شرکت داشتند به یاد دارند که همین بچه های بسیجی چگونه صف می بستند تا پرچم ایران را بالا نگه دارند، چگونه به صف می ایستادند تا عزت ایران و ایران زمین و ایرانی ها را بالا نگه دارند، چگونه صف می بستند تا خط شکن شوند و خط را برای همرزمان خود باز کنند، این صحنه کاملا مشابه همان صحنه ها بود.
آیا واقعا دشمنان ایرانی ها تصور می کنند که وقتی چنین جوانانی در ایران هستند می توانند ایران را شکست دهند؟
آخرین جزئیات حمله به مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
آخرین جزئیات حمله به مجلس شورای اسلامی ایران
در همان زمان هم همین هایی که امروزه با نام داعش از آنها یاد می شود بودند که به ایران حمله کردند فقط ماسک روی صورتشان را تغییر داده اند.
بیشتر اعضای سازمان امنیت سابق عراق و اعضای حزب بعث و ارتش عراق که بر علیه ایران جنگیدند امروزه عضو گروه داعش در عراق هستند.
ایالات متحده و عربستان سعودی ومرتجعین عرب که در آن زمان از صدام حسین در حمله به ایران حمایت می کردند امروز از داعش حمایت می کنند.
همان مزدوران ایرانی که زمانی رفتند و دست در دست صدام حسین گذاشتند و به مملکت خود خیانت کردند امروز در کنار داعش قرار دارند.
اما اینان غافل از این بودند که خون همان جوانانی که رفتند جبهه و اجازه ندادند دشمنان ایران زمین به خاک و مال و ناموسشان تجاوز کنند در رگ فرزندان آنها در جریان است.
تا خون ایرانی در رگ این جوانان است احد الناسی جرئت نخواهد داشت گزندی به ایران زمین برساند فقط تکه های متلاشی شده دشمنان ایران خوراک سگان خواهد شد.
اختلافات فکری و سلیقه ای ای که معمولا در انتخابات میان نامزد های انتخابات پیش می آید این تصور را در اذهان دشمنان ایران ایجاد کرده بود که ایرانی ها با هم اختلاف دارند واینان می توانند از فرصت سوء استفاده کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.
با این تصور واهی بلا فاصله پس از عملیات تروریستی شبکه های اجتماعی وابسته به تشکل های امنیتی کشورهای دشمن ایران دست به کار شدند و تلاش کردند با استفاده از رسانه های در اختیار و شبکه های اجتماعی میان ایرانیان تفرقه ایجاد کنند.
در واقع اینان داشتند امتحان می کردند ببینند که آیا فرصت برای شکستن صف واحد ایرانیان به وجود آمده یا خیر، چون فقط در این شرایط است که اینان ممکن است بتوانند به ایران حمله کنند.
با اینکه برخی ساده لوح ها گول اینان را خوردند اما صف واحدی که میان ایرانی ها در حمایت از نظام ومملکت خود به وجود آمد برای همه مشهود بود. از اصلاح طلب گرفته تا اصولگرا تا افرادی که طرفدار هیچ جناح سیاسی ای نیستند از موافقین و مخالفین همه و همه به یکباره خود را در حماسه ملت ایران سهیم دانستند.
ایرانی ها یک صدا گفتند: "وقتی بحث سرزمین من باشد ما جناح بندی نداریم، همه ایرانی هستیم".

این مساله نشان می دهد که کاملا مشخص است جناب پرزیدنت ترامپ تعداد زیادی افراد نادان را مشاور خود قرار داده از مشاوران سیاسی آمریکایی گرفته تا رهبران کشورهای مرتجع که هیچ جایگاه مردمی ای ندارند وگرنه هر عاقلی تویتی را که ایشان نوشتند نمی نوشت.
اگر پرچم سازمان ملل به احترام قربانیان حادثه تروریستی تهران نیمه افراشته می شود. اگر چراغ های برج ایفل به احترام آنها خاموش می شود. اگر شخصیت ها و رهبران کشورهای جهان که منتخب مردم خود هستند با رئیس جمهوری و مقامات ایرانی تماس می گیرند و ابراز همدردی می کنند. همه فقط به این دلیل هست که اینان متوجه هستند که دولت و ملت ایران از هم جدا نیستند و می دانند که اگر امروز چنین اتفاقی در تهران پیش می آید به این دلیل است که ایران در صف مقدم جبهه جنگ و مبارزه بر علیه تروریسم قرار دارد.
ایرانی ها یک بار دیگر به جهان نشان دادند که کرد و لر و بلوچ و عرب و فارس و ترک و… شیعه و سنی — مسلمان و مسیحی و یهودی و زرتشتی همه با هم متحد — یکپارچه و یک دست هستند و اجازه نخواهند داد دشمن میانشان نفوذ کند.
اما آیا بهتر نیست تا دیر نشده همین هایی که دشمن ایران هستند به فکر باشند تا دیر نشده رفتار خود را تغییر دهند، چون حد اقل در آن طرف ماجرا مردم پشتشان نیستند؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала