روسیه: "ایران" باید در برنامه توسعه سازمان همکاری شانگهای قرار بگیرد

© Sputnik / Alexander Astafyevروسیه: "ایران" باید در برنامه توسعه سازمان همکاری شانگهای قرار بگیرد
روسیه: ایران باید در برنامه توسعه سازمان همکاری شانگهای قرار بگیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام نمود، گسترش سازمان همکاری شانگهای نه تنها هند و پاکستان، بلکه باید "ایران" را نیز در بر بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، به اعتقاد شرکت کنندگان در سازمان همکاری شانگهای(SCO)، ورود ایران به این سازمان کمک مثبتی به تعامل کشورها دارد.

ایگور مارگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با خبرگزاری شین هوا این خبر را منتشر نمود. بیانیه فوق در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده است.

این دیپلمات روسی همچنین خاطر نشان ساخت که نتیجه اصلی جلسه آینده شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در Astana، موضوع عضویت هند و پاکستان در سازمان را مورد برسی قرار خواهند داد. اما به اعتقاد روسیه: "موج اول گسترش سازمان باید شامل ایران نیز باشد — این امر در راستای حضور بلند مدت و مشارکت فعال این کشور در سازمان همکاری های شانگهای به عنوان یک ناظر میسر است. از سوی دیگر موانع قانونی برای  پذیرش (این کشور) وجود ندارد. برای ما روشن است که حضور ایران سهم مثبتی در تعامل سازمان همکاری های شانگهای در همه ابعاد: در زمینه های امنیتی، اقتصادی و روابط انسانی دارد".

مارگولوف در پایان سخنان خود تاکید کرد که نشست آتی رهبران سازمان همکاری های شانگهای با بیانیه ویژه ای در خصوص فعالیت های متقابل مشترک علیه تروریسم بین المللی همراه خواهد بود. به گفته این دیپلمات، امضای کنوانسیون مبارزه با افراط گرایی در این سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала