سخنرانی ترامپ در نشست اسلامی- آمریکایی: باید ایران را منزوی کنیم

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisسخنرانی ترامپ در نشست اسلامی- آمریکایی: باید ایران را منزوی کنیم
سخنرانی ترامپ در نشست اسلامی- آمریکایی: باید ایران را منزوی کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا طی سخنانی در نشست اسلامی-آمریکایی که امروز یکشنبه در الریاض پایتخت عربستان سعودی آغاز شد، ایران را مسئول بخش عظیمی از بی ثباتی خاور میانه دانست و خواستار همکاری و هماهنگی برای منزوی کردن ایران شد.

به گزارش "اسپوتنیک"، دونالد ترامپ در سخنانی که توسط شبکه های تلویزیونی آمریکایی پخش شد، اظهار داشت: " ایران مسئول بخش اعظمی از بی ‌ثباتی در خاورمیانه است. ایران شبه‌ نظامیانی که خشونت را در منطقه گسترش می ‌دهند، تجهیز و تامین مالی می‌کند. بشار اسد نیز با حمایت ایران جرایم غیرقابل توصیفی در سوریه انجام داده است. مادامی که ایران در راه صلح قدم برندارد، تمامی ملت‌ها باید برای منزوی کردن آن همکاری کنند".
وی گفت: "ایران کشوری است که مدام از نابودی اسرائیل حرف می ‌زند و شعار مرگ بر آمریکا می‌گوید. ما معتقدیم که روزی برسد مردم ایران دولتی درست و منصف را داشته باشند."
رییس جمهور آمریکا با بیان اینکه کشورهای عرب باید با تروریسم اسلامی در همه اشکالش مبارزه کنند، افزود: "داعش، حزب الله، القاعده و حماس اشکال مختلف تروریسم هستند. عربستان این هفته در تحریم شخصیت های حزب الله به ما پیوسته است".
دیدار دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با سران 50 کشور اسلامی عصر امروز یک شنبه در ریاض پایتخت عربستان سعودی آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала