فواید گریه برای سلامتی

© Photo / Pixabayفواید گریه برای سلامتی
فواید گریه برای سلامتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گریه، بر هر درد بی درمان دواست. گریه کردن می تواند هم برای جسم و هم برای روان انسان مفید باشد، این فواید با نخستین گریه نوزاد آغاز می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، گریه کردن در واکنش به چیزی که شما را خوشحال یا ناراحت می کند عادی است و مشکلی برای شرایط سلامت ایجاد نمی کند. اگر احساس می کنید به گریه کردن نیاز دارید خجالت زده نباشید و خود را تخلیه کنید.

فهرست زیر برخی فواید گریه را برای شما یادآور می شود:

1 — سم زدایی بدن

سه نوع مختلف از اشک وجود دارند: اشک های رفلکس، اشک های پیوسته، اشک های احساسی از جمله اشک های انسان است.

اشک های احساسی ممکن است فواید سلامت بسیاری داشته باشند. اشک های احساسی حاوی هورمون های استرس و دیگر سموم نیز هستند. گریه کردن این مواد سمی را از بدن انسان خارج می کند.

2 — کمک به کسب آرامش

گریه کردن ممکن است یکی از بهترین مکانیزم های انسان برای کسب آرامش باشد. پژوهشگران متوجه شده اند که گریه کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک انسان را فعال می کند. سیستم عصبی پاراسمپاتیک به استراحت و گوارش کمک می کند.

3 — تسکین درد

گریه کردن برای مدت زمانی طولانی موجب ترشح اُکسی توسین و اندورفین می شود. این مواد شیمیایی مسئول احساس خوب می توانند به تسکین دردهای جسمی و روحی کمک کنند. زمانی که اندورفین آزاد می شود، بدن ممکن است وارد یک مرحله بی حسی شود. 

4 — دریافت حمایت

اگر دچار گرفتگی خلق و خو شده اید و احساس افسردگی می کنید، گریه کردن روشی است که می تواند به دیگران نشان دهد شما به کمک و حمایت نیاز دارید. از زمان تولد، گریه کردن به عنوان رفتاری برای جلب توجه دیگران خود را نشان می دهد. 

5 — بازگرداندن تعادل عاطفی

گریه کردن تنها در واکنش به موضوعی ناراحت کننده رخ نمی دهد. گاهی اوقات، شما ممکن است هنگامی که بسیار خوشحال، وحشت زده یا مضطرب هستید نیز گریه کنید. پژوهشگران در دانشگاه ییل بر این باورند که گریه کردن ممکن است به بازگرداندن تعادل عاطفی کمک کند.

هنگامی که فوق العاده خوشحال یا وحشت زده هستید و گریه می کنید، این ممکن است روش بدن برای احیای خود از چنین حس قدرتمندی باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала