سورپرایز ساختگی: الجزیره خبر دروغ جدیدی را درباره حمله شیمیایی در سوریه تهیه می کند

© AFP 2023 / Omar Haj KadourПоиски жертв на месте авиаудара по северо-западной части города Идлиб
Поиски жертв на месте авиаудара по северо-западной части города Идлиб - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به زودی خبر دروغ جدیدی به صورت یک ویدئوی ساختگی به عنوان سورپرایز و رویداد پر سر و صدا در همه سایت های اینترنتی منتشر خواهد شد. سخن دوباره بر سر گویا استفاده از سلاح شیمیایی، ببار آمدن تلفات، رنج های مردم و نشان دادن "کلاه سفید های قهرمان" است که قاعدتا بدون دستکش و ماسک ضد گاز کار می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، طبق معمول خبرنگاران شبکه تلویزیونی الجزیره از همین حالا که ویدئوی حمله شیمیایی کذایی جدید ارتش سوریه هنوز آماده نیست و بعید است که زمانی از برنامه اخبار این شبکه تلویزیونی پخش شود، از انتشار یک خبر پرسر و صدا در آینده نزدیک خبر می دهند.
یک منبع نظامی ـ دیپلماتیک اعلام کرد: "با توجه به اظهارات چند کانال خبری ، در طی چند روز اخیر شبکه تلویزیونی الجزیره اقدام به صحنه سازی استفاده از سلاح های شیمیایی توسط ارتش سوریه بر علیه غیرنظامیان نموده و سپس به فیلم برداری از این صحنه های ساختگی پرداخته است. از حدود 30 ماشین آتش نشانی و آمبولانس استفاده شده و همچنین 70 نفر از ساکنان محل به همراه کودکان خود در این فیلم برداری حضور داشتند".
هر کدام از شرکت کنندگان در پایان فیلم برداری هزار لیره سوریه (کمتر از 5 دلار) و یک بسته مواد غذایی دریافت کردند. صحنه های بعد از باصطلاح حمله شیمیایی در این فیلم که بدون استفاده از دوربین های حرفه ای و با گوشی های موبایل و با حداقل هزینه تهیه شده، ظاهرا شبیه واقعیت است و در نظر است برای همه جهانیان نشان داده شده و دارای مکان بالایی در اخبار همه شبکه های تلویزیونی بین المللی باشد.
چنین صحنه سازی هایی برای الجزیره یک کار عادی است. این شبکه تلویزیونی دارای گریمور های خود است که صحنه های جنگ را باز آفرینی کرده و صورت های مردم را نقاشی و رنگ آمیزی می کنند تا آنها نقش زخمی ها را ایفا کنند. سپس فیلم نمایشی ساختگی را به عنوان "ویدئوی اختصاصی گویا رسیده از سوریه" پس از حملات ارتش دولتی نشان می دهند.
خبرنگاران الجزیره محل های صحنه سازی های جدید خود را با دقت انتخاب کردند. قراربود این حملات در سه نقطه مسکونی در استان ادلب سوریه رخ دهد.
ولادیمیر ایسایف، استاد انسیتوی کشورهای آسیا و آفریقا، وابسته به دانشگاه دولتی مسکو به نام لومونوسوف:" این کار بویژه اکنون اهمیت پیدا می کند. آخر مذاکرات آستانه تازه به پایان رسیده و طرفها حتی درباره ایجاد نواحی امن برای افراد غیر نظامی به توافق رسیده اند و توجه کنید که اتفاقا یکی از چنین نواحی امنی در ادلب قرار دارد. اگر این عملیات ساختگی اجرا شود، در بین مردمی که بوضوح خواستاررفتن به نواحی امن هستند، تصور دیگری به وجود خواهد آمد".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала