رتبه نخست ایرانیها میان گردشگران ورودی به ترکیه+جدول

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoگردشگران در ساحل دریا
گردشگران در ساحل دریا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا بر گزارش وزارت گردشگری ترکیه، ایران رتبه نخست را در میان گردشگران ورودی به این کشور در ماه مارس داشته است. در این ماه، ۲۶۲ هزار و ۳۳۶ ایرانی از ترکیه دیدن کرده‌اند که معادل با ۵۳/ ۱۶ درصد از کل گردشگران خارجی ورودی به این کشور در این ماه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد-  «آمارها نشان می‌دهد در ۳ ماه نخست سال، به ترتیب در سال ۲۰۱۵ تعداد ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۲۲۴ نفر، در سال ۲۰۱۶ تعداد ۴میلیون و ۶۳ هزار و ۴۷۷ نفر و در سال ۲۰۱۷ تعداد ۳میلیون و ۸۰۲ هزار و ۳۱۴ نفر از ترکیه دیدن کرده‌اند. گردشگران ورودی به ترکیه در این مدت در سال ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۵ با کاهش ۳/ ۱۰ درصدی روبه‌رو شده بودند. حال آن که در سال ۲۰۱۷ تغییرات تعداد گردشگران نسبت به سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ به ۴۳/ ۶- درصد رسیده است. استانبول، ادیرنه، آرتوین، آنتالیا و آغری پنج شهر نخست در پذیرایی از گردشگران خارجی در مارس ۲۰۱۷ بوده‌اند.

یکی از عواملی که بر گردشگری ماه مارس در ترکیه اثر گذاشته است، تعطیلات نوروزی به‌ خصوص در ایران و ورود گسترده گردشگران کشورمان به ترکیه است. نوروز از ۲۱ مارس امسال آغاز شد و تا دوم آوریل ادامه داشت. بنابراین تعطیلات نوروزی که در آمارهای ماه مارس منعکس شده‌اند، بر سفرهای خارجی گردشگران به ترکیه اثرگذار بوده‌اند.

بنا بر گزارش وزارت گردشگری ترکیه، در ماه مارس سال ۲۰۱۶، ایرانیان ۲۵۰ هزار و ۶۱۱ گردشگر به ترکیه فرستاده بودند که ۱۷/ ۱۵ درصد از کل گردشگران ترکیه را تشکیل می‌داد و در ماه مارس سال ۲۰۱۵ نیز تعداد ایرانیان سفر کرده به این کشور به ۲۴۸ هزار و ۸۸۴ نفر می‌رسید که معادل با ۱۳/ ۱۳ درصد از گردشگران ورودی به این کشور بود.

پس از ایران، گرجستان، بلغارستان، آلمان و روسیه بزرگ‌ترین گردشگران ترکیه را در ماه مارس سال جاری میلادی تشکیل داده‌اند.

مطالعه روند ورود گردشگران خارجی به ترکیه در ۳ ماه نخست سال ۲۰۱۷ نیز گویای این امر است که ایران در صدر کشورهای فرستنده گردشگر به ترکیه قرار دارد و با ۴۹۴ هزار و ۵۶۸ نفر، ۰۱/ ۱۳ درصد از کل گردشگران ترکیه را به خود اختصاص می‌دهد که نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۵/ ۱ درصدی و نسبت به سال ۲۰۱۵ نیز که ۶۱/ ۹ درصد بوده است، افزایشی ۳۹/ ۳ درصدی نشان می‌دهد. شمار گردشگران ایرانی در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ برابر با ۴۶۷ هزار و ۸۳۳ نفر و در همین مدت در سال ۲۰۱۵ برابر با ۴۳۵ هزار و ۵۱۶ نفر بود که خود می‌تواند توضیح‌دهنده افزایش سفرهای نوروزی ایرانیان به ترکیه در سال‌های اخیر و به‌رغم افزایش ناامنی و بی‌ثباتی در این کشور باشد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала