گزارش و تحلیل

وزیر بازرگانی آمریکا ترامپ را در «وضع احمقانه ای» قرار داده است

© REUTERS / Joshua Robertsدوست میلیاردر اماراتی ترامپ واسطه دوستی اش با ایران ( عکس)
دوست میلیاردر اماراتی ترامپ واسطه دوستی اش با ایران ( عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله «تایم» نوشت: ویلبور راس وزیر بازرگانی آمریکا ضربه موشکی به سوریه را سرگرمی دونالد ترامپ و شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین در ویلای پس از شام در ویلای «مار- ا- لارگو» نامید

وزیر آمریکایی در کنفرانس سالانه مرکز تحلیلی «میلکن انستیتو» کالیفورنیا تعریف کرد: «همینکه دسر دادند رئیس جمهور به «شی» رو آورد و گفت که می‌خواهد برایش یک چیز بگوید، منظورش پرتاب 59 موشک در سوریه بود. این مثل یک سرگرمی بعد از شام بود».

راس افزود که برای رئیس جمهور آمریکا هیچ مشکلی نداشت که این سرگرمی را ترتیب دهد.

گفتنی است که شب 7 آوریل نظامیان آمریکا به فرمان ترامپ ضربه هوایی را به پایگاه شعیرات سوریه ایراد کردند. بهانه کاربرد نیرو، حادثه‌ای با سلاح شیمیایی در استان ادلب شد. واشنگتن مسئولیت این ضربه را بدون ارائه مدارک بر عهده دمشق گذاشت.

پیشتر دونالد ترامپ اعلام کرده بود که وی به زحمت توانسته است در مورد این اقدام تصمیم بگیرد زیرا در فکر آن بود که بر اثر این ضربه ممکن است افراد بی‌گناه نیز به هلاکت برسند.

به عقیده آلکساندر دومرین، کارشناس در امور آمریکا، اظهارات ویلبور راس رئیس جمهور آمریکا را در حالت ناشیانه ای قرار می دهد. وی به رادیو اسپوتنیک چنین گفت:

«این شوخی حاکی از سیاست خارجی دولت ترامپ نیست بلکه بیشتر گویای آن است که در آن دولت نابسامانی و هرج و مرج است و یک دست نمی‌داند که دست دیگر چکار می کند. وزیر بازرگانی به خود اجازه می‌دهد اعلامیه خارج از اختیارات خود را بکند. این وضعیت اسفناک است. چنین سطح بی بند و باری در طول چند ده سال اخیر در کاخ سفید مشاهده نشده بود. جالب اینجا است که واکنش ترامپ در مورد اینکه وزیر او را در وضع احمقانه ای قرار داده بود چه خواهد بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала