مدیرکل آژانس بین المللی اتمی ثمربخشی برجام را مورد تأئید قرار داد

© REUTERS / Leonhard Foegerاعتماد غرب نسبت به ایران بیشتر شده و اسرائیل تنها مانده است
اعتماد غرب نسبت به ایران بیشتر شده و اسرائیل تنها مانده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد توافق هسته ای بین ایران و گروه 1 + 5 (برجام) امکان داد برنامه هسته ای جمهوری اسلامی محدود شود و بازرسان آژانس تأئید می کنند که تهران تعهدات خود را اجرا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، آمانو امروز این مطلب را در پیام خود برای شرکت کنندگان در اولین اجلاس کمیته تدارکاتی برای برگزاری کنفرانس بررسی اجرای پیمان منع گسترش سلاح هسته ای اعلام کرد که قرار است در سال 2020 برپا شود. اجلاس کمیته تدارکاتی از روز 2 تا 12 ماه مه در وین برگزار می شود.
مدیرکل آژانس بین المللی اتمی گفت:" ما جریان اجرای تعهدات اتمی ایران طبق برجام را که اجرای آن در ژانویه 2016 آغاز شد، بررسی و کنترل می کنیم. برجام ابزار مناسبی برای بازرسی های هسته ای است و اکنون ایران مورد شدید ترین کنترل و بازرسی در جهان قرار دارد. بازرسان ما دسترسی خود به تاسیسات را گسترش داده و اطلاعات بیشتری درباره برنامه ایران به دست آورده اند. ایران در مقایسه با دوره قبل از اعتبار یافتن برجام ، برنامه هسته ای خود را به میزان کمتری به پیش می برد".
به گفته آمانو، ایران پروتکل الحاقی توافقنامه تضمینات با آژانس را نیز بطور مقدماتی اجرا می کند و در چارچوب آن ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران مورد بررسی و کنترل قرار می گیرد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала