گزارش و تحلیل

امنیت ایران را ملت آن تامین می کنند

© Flickr / Blondinrikard Fröbergامنیت ایران را ملت آن تامین می کنند
امنیت ایران را ملت آن تامین می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فکر کنم هیچ رسانه در جهان نیست که این جمله آیت الله خامنه ای را تکرار نکرده باشد: "گاهی می‌شنویم بعضی می‌گویند یا در گذشته گفته‌اند که وقتی ما آمدیم مسئولیت پیدا کردیم، توانستیم سایه جنگ را از سر کشور رفع کنیم، اما این حرفها درست نیست و واقعیت آن است که در تمامی سالهای متمادی، حضور ملت در صحنه، موجب رفع سایه جنگ و تعرض از سر ایران شده است".

پاسخی که مدتها بود بسیاری منتظر شنیدن آن بودند ورهبری با مطرح کردن آن قصد داشت مشخص کند که این شعار قابل استفاده نمی باشد.
بنده هم قبلا در بخش بحث برجام و نتایج آن در مقاله "محور های اصلی جدل ها در انتخابات ریاست جمهوری — بخش اول" که در سایت اسپوتنیک منتشر شد نیز به همین نکته اشاره کرده بودم.
متاسفانه بعضی از مسئولان برای جلب رای برخی اقشار از جامعه سخنانی را مطرح می کنند که عوام فریب می باشد و این سخن هم یکی از آنها است.
کاندیداها در ایران از دو شگرد برای جذب آراء استفاده می کنند. یا وعده وعید های عوام فریب و یا ایجاد فضای رعب و وحشت از اینکه اگر آنها انتخاب نشوند چه بلایی قرار است سر مردم بیاید.
زمانی شاید بسیاری از مردم این سخنان را باور می کردند اما امروزه مردمان ایران بسیار هشیار شده اند و خیلی سخت است بتوان با عوام فریبی رای آنها را به دست آورد.
اما هنوز امروزه شاهد هستیم که برخی کاندیداها از همین شگردهای کهنه در کارزار انتخاباتی خود استفاده می کنند. و این نشان می دهد که مشاوران آنها بروز نمی باشند.
وعده هایی می دهند که شاید در وهله اول بسیاری را تحت تاثیر قرار می دهد اما مردم در ایران این روزها با تلخند به این وعده ها و سخنان می نگرند. توقع مردم ایران این است که کاندیداها به جای شعار دادن برنامه های خود را ارائه دهند.
در اولین مناظره ای که میان کاندیداهای ریاست جمهوری سال 1396 ایران برگزار شد کاندیداها هم شعارهای کلان مطرح کردند هم اینکه در برخی موارد به یکدیگر تاختند.
مردم قطعا دوست دارند در برنامه مناظره جدل کاندیداها بر سر مسایل مختلف را شاهد باشند، قطعا کاندیدایی که بیش از دیگران بتواند از اوضاع موجود انتقاد کند توجه بیشتری را جلب خواهد کرد. اما امروزه مهم ترین چیزی که برای مردم اهمیت دارد برنامه کاندیداها برای رسیدن به شعارهای خود است.
ما در مناظره اول شاهد بودیم که کاندیداها بیشتر شعارهای خود را مطرح می کردند، شعارهایی که بسیار زیبا است، و بیشتر به آمال و آرزو نزدیک است تا واقعیت. حال اگر کاندیداها می خواهند رای مردم را جلب کنند باید شروع کنند برنامه های خود را مطرح کردن.
اگر هم زمان مناظره برای مطرح کردن برنامه ها کافی نیست کاندیداها شاید بهتر باشد از صدا و سیما تقاضا کنند یا زمان بیشتری را برای مناظره ها اختصاص دهد تا برنامه های کاندیداها چکش کاری شود یا اینکه برنامه های جداگانه ای برای مطرح کردن برنامه کاندیداها برای رسیدن به اهدافشان را تعیین کنند، این فرصت هم به دیگر کاندیداها داده شود که در مورد این برنامه ها نظر دهند.
چه اشکالی دارد که همه کاندیداها برنامه های خود برای حل مشکلات مردم ر مطرح کنند و روی این برنامه ها بحث شود تا در نهایت همه بتوانیم به یک نتیجه نهایی برسیم که برنامه کدام کاندیدا بهتر است و کاندیدایی که انتخاب می شود حتی از برنامه بقیه کاندیداها استفاده کند.
به هر حال هدف همه کاندیداها خدمت است چه بر کرسی ریاست جمهوری نشسته باشند چه فرد دیگری عهده دار این مسئولیت گردد، همین که برنامه
آنها اجرا شود خود یک پیروزی بزرگ برای کاندیداها به حساب می آید.
وقتی هم که جهان شاهد آن باشد که همه ایرانی ها دست در دست هم برای رشد و شکوفائی کشور همکاری می کنند قطعا آفتاب صلح و امنیت بر سر ایرانی ها خواهد درخشید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала