آزمایش موفق آمیز بزرگترین هواپیمای آبي-خاکی جهان توسط چین

© AFP 2023 / Stringerآزمایش موفق آمیز بزرگترین هواپیمای آب نشین جهان توسط چین
آزمایش موفق آمیز بزرگترین هواپیمای آب نشین جهان توسط چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیمای چینی AG600 به عنوان بزرگترین هواپیمای آب نشین (هواپیمایی با قابلیت برخواست و فرود بر سطح آب)، آزمایش خود بر روی زمین را با موفقیت از سرگذراند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری "شین هوآ"، هواپیمای آبي-خاکي (آب نشین) چینی AG600 که به زغم چین به عنوان بزرگترین نوع خود در جهان محسوب می گردد، اولین مسیر حرکت خود بر روی باند فرودگاه را با موفقیت پشت سر گذراند.

آزمایش بزرگترین هواپیمای جهان در شهر ژوهای (استان گوانگدونگ) برگزار شد. در طول این آزمایش: سیستم ترمز هواپیما، توانایی نگه داشتن هواپیما بر یک خط مستقیم، تنظیم مسیر حرکت بررسی گردید و مورد آزمایش قرار گرفت.  

علاوه بر این، این هواپیما یک دور 180 درجه بر روی باند فرودگاه نیز انجام داد. بر اساس گزارش های منتشر شده تمامی این آزمایشات موفقیت آمیز بوده است.  

پیش از این نیز، در خبر ها آمده بود، چین قصد انجام اولین پرواز آزمایشی  AG600 را دارد، این آزمایش در اواسط ماه می جهت خاموش کردن یک آتش سوزی صورت خواهد گرفت. تاریخ دقیق این آزمایش اعلام نشده است.

بر این اساس، نخستین پرواز آزمایشی این هواپیما از زمین در ماه می برگزار می شود، و تاریخ  پرواز بزرگترین هواپیمای جهان از روی سطح آب، در نیمه دوم سال 2017 تعیین شده است.

این هواپیما در حال حاضر، آزمایشات دیگری چون انتقال انرژی الکتریکی برق توسط منبع، آزمایشات موتور اصلی هواپیما، انجام آزمایش عملکرد همزمان هر چهار موتور هواپیما را انجام داده است.

شایان ذکر است، خدمه کاپیتان این هواپیما سه نفر خواهند بود، که از میان هشت نامزد کنونی انتخاب خواهند گردید. 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала