گزارش و تحلیل

قیمت دوستی آمریکا: ترامپ صورت حساب استقرار پدافند هوایی را به کره جنوبی داد

© Photo / U.S. Missile Defense AgencyТестовый запуск подвижной пусковой установки THAAD
Тестовый запуск подвижной пусковой установки THAAD - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که استقرار پدافند هوایی در کره جنوبی ممکن است برای سئول گران تمام شود. او گفت که قیمت این سیستم 1 میلیلرد دلار است و خوب بود آن‌ها این مبلغ را می پرداختند

به گزارش خبر گزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی هم اینک به سخنان رهبر آمریکا جواب داده گفت که موضع سئول تغییر نکرده است — این کشور برای استقرار سیستم پدافند هوایی تی اچ ای ای دی و تأسیسات زیربنایی لازم برای سرویسش زمین می‌دهد و آمریکا آن سامانه را پیاده و تنظیم می‌کند

آمریکا استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکایی تاد را در محدوده ی کره شمالی آغاز کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکایی تاد را درکره جنوبی آغاز کرد
روز چهارشنبه، 26 آوریل اولین تجهیزات آن سامانه به باشگاه سابق گالف سومچئون واقع در استان جئونسانگنام-دو منتقل شد و اهالی محلی به اعتراض های دستجمعی علیه استقرار آن دست زدند. آن‌ها بیم آن دارند که پس از استقرار این واحد موشکی سرزمینشان به هدف ضربه موشکی تبدیل خواهد شد.

از این گذشتع رئیس جمهور آمریکا باز هم می‌خواهد شرایط تجارت آزاد با کره جنوبی را بازنگری کند زیرا به عقیده ترامب شرایط کنونی برای آمریکا سودمند نیست. ترامپ در جریان کامپین اننخاباتی خود گفته بود که توافق حاصله با کره جنوبی آمریکا 100 هزار محل کار در کشور خود را از دست داده است.

کیم فرد عاقلی است

آمریکا استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکایی تاد را درکره جنوبی آغاز کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکایی تاد را درکره جنوبی آغاز کرد (ویدیو)
دونالد ترامپ به خبرگزاری رویترز گفت که گسترش تنش‌ها در شبه جزیره کره ممکن است به یک اختلاف مقیاسی تبدیل شود. وی تأکید کرد که واشنگتن طرفدار حل و فصل دیپلماتیک است و به نقش پکن در رفع بحران اشاره کرد. ترامپ به سؤالی در باره کیم جونگ اون با احتیاط جواب داد و گفت: «امیدوارم که او فرد عاقلی باشد». وی یادآوری کرد که وی در سن پایین روی کار آمده است.

به نوشته نشریه The Hill رکس تیلرسون نیز کیم جونگ اون را ارزیابی کرده و با اشاره به پژوهش های سرویس های ویژه گفت که همه چیز نشان می‌دهد که او دیوانه نیست. وی می‌تواند بی رحم و آدمکش باشد و شاید از بسیاری لحاظ بنا به معیار های ما بی عقلی می‌کند ولی فرد دیوانه ای نیست

تیلرسون تأکید کرد که کیم جونگ اون می‌تواند با هوشیاری فکر کند. وی اعلام کرد که آمریکا برای مذاکره با پیونگ یانگ آمادگی دارد و او که وزیر خارجه است سعی خواهد کرد رهبر کره شمالی را متقاعد کند که آمریکا در راه تعویض رژیم آن کشور نمی کوشد.

تیلرسون گفت: «ما خواهان تعویض رژیم نیستیم و در راه متحد شدن سریع دو کره نمی کوشیم. ما خواهان آن هستیم که شبه جریره کره خالی از سلاح هسته ای باشد».

مطابق نظرسنجی Fox News بیش از نیمی از آمریکایی ها سیاست کشور خود را در مورد کره شمالی تأیید می کنند. 53 درصد پرسش شدگان به خاطر اقدام نظامی در مقابل خطر از سوی پیونگ یانگ ابراز عقیده کرده و 39 درصد با این جواب مخالفت نمودند.

جواب کره شمالی

در این هنگام در کره شمالی ویدیو ی تازه تبلیغاتی منتشر شد. این ویدیو نشان می‌دهد که کره شمالی هنگامی به کاپیتولی واشنگتن ضربه می‌زند که در آنجا کنگره آمریکا در حال جلسه است. در آن نوار همچنین یک ناوهواپیمابر و کاخ سفید مورد هدف قرار گرفته شده است.

نماینده کره شمالی در امور متحد شدن صلح آمیزه دو کره تأکید کرد که کره شمالی در صورت انجام اعمال تحریک آمیز از سوی کره جبوبی آماده است به آن کشور ضربات بی رحمانه وارد آورد. به عقیده پیونگ یانگ سیاست سئول راهی به سوی جبهه گیری است.

پیشتر کره جنوبی یبانیه مشابهی منتشر کرد و اعلام نمود که برای دادن جواب به همه گونه اعمال تحریک آمیز کره شمالی آماده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала