اردوغان : آمریکا، روسیه و کردستان عراق از حمله ترکیه آگاه بودند

© REUTERS / Murad Sezerاردوغان : آمریکا، روسیه و کردستان عراق از حمله ترکیه آگاه بودند
اردوغان : آمریکا، روسیه و کردستان عراق از حمله ترکیه آگاه بودند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه علی رغم هشدارهای دولت بغداد تاکید کرد که این کشور هرگز اجازه نمی دهد که شنگال عراق به پایگاه حزب کار کردستان تبدیل شود و به عملیات های خود در شمال عراق و سوریه ادامه خواهد داد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز بیان داشت: ما به اقدامات لازم را اتخاذ خواهیم کرد. ما به آمریکا، روسیه و دولت اقلیم کردستان عراق حملاتمان علیه پ‌ک‌ک را اطلاع دادیم. ما هرگز اجازه نخواهیم داد شنگال عراق به پایگاهی برای این حزب تبدیل شود و به عملیاتمان علیه آن‌ها ادامه خواهیم داد.
جنگنده‌های ارتش ترکیه روز سه‌شنبه نیروهای کرد را در شنگال عراق و شمال شرق سوریه هدف قرار دادند. آمریکا اعلام کرده که این حملات بدون موافقت ائتلاف ضد داعش انجام شده است.
اردوغان خاطر نشان کرد: ما از کشته شدن تعدادی از پیشمرگ‌های کرد عراق در عملیات ارتش ترکیه در شنگال متأسفیم. عملیات ما به هیچ وجه علیه پیشمرگ‌ها نبوده است.
وی درخصوص سوریه گفت: ما بارها گفتیم که "در سایه ابقای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در قدرت نمی‌توان بحران را حل کرد! بشار اسد عنوانی برای راهکار مورد انتظار در سوریه نیست و باید سوریه را از اسد «آزاد» کرد تا راهکار به دست آید."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала