گزارش و تحلیل

آثار هنرمند اسپانیا

© Photo / Ángel Cañasآنجل کاناس مجسمه ساز اسپانیا
آنجل کاناس مجسمه ساز اسپانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هنرمند اسپانیولی جانوران و سربازان را از لاستیک های قدیمی می سازد.

آنجل کاناس ساکن مادرید  وقتی 15 سالش بود به نقاشی پرداخت.  تا سه سال پیش  که بحران اقتصادی  در اسپانیا  به اوج خود رسید  به نقاشی  اشتغال داشت ولی در دوره بحران، تابلوهای او  به فروش نمی رفت.

همانا در این موقع بود که کاناس متولد سال 1977  تصمیم گرفت بطور ریشه ای حرفه خود را تغییر بدهد.

کاناس در مصاحبه با رادیو « اسپوتنیک موندو» گفت: « من همیشه به مجسمه سازی علاقمند بودم. بعلاوه وضعیت محیط زیست همیشه مرا نگران می  کرد.  به این دلیل  ساخت  مجسمه از  موادی را آغاز کردم که مرحله بازیافت  را گذرانده بودند».

ابتدا او  با انواع مواد  کار کرد و پس از مدتی  با امکانات بسیار زیاد  لاستیک به عنوان ماده ای برای ساخت مجسمه آشنا شد. ارتباط  او با این ماده چنان تحکیم یافت که هم اکنون  تمام مجسمه های او از  بازیافت لاستیک ساخته شده است.

« اولین مجسمه من  سر کرگدن بود که از نتیجه کارم آنقدر خوشحال  و راضی بودم  که در  روش جدید کار  غرق شدم».

لاستیک ماده ای  خیلی محجم و  سفت است که با کمک آن می توان  تهاجم و خشم را  به نمایش گذاشت و براحتی می توان عضلات را   ساخت.  از اینرو بیشتر آثار او  جانوران وحشی و یا  جنگجویان هستند.

هنرمند برای ساخت یک مجسمه از 80 تا 100 ساعت وقت صرف می کند.  کارخانه بازیافت لاستیک مثلا  « سیگنوس» مواد اولیه را تأمین می کند.

افرادی که به هنرعلاقمندند ، آثار او را خریداری می کنند.  البته گاهی افرادی که در  عرصه اکولوژی و محیط زیست کار می کنند مجسمه های او را خریداری می کنند.  در این اواخر  بخش خودروسازی نیز به آثار او ابراز توجه کرده است.

 کاناس در بین هنرمندانی  که تأثیر زیادی بر  کار  او گذاشتتد  از  « یونگ هو جی»  مجسمه ساز کره ای نام برد  که پیشاهنگ  واقعی در این نوع هنر است.

«  هدف من پیشرفت در این راه است. می خواهم فن کار  خودم را تکامل بخشم و  مجسمه هایی به اندازه های بزرگ بسازم.  بعلاوه می خواهم آثارم را به تعداد هر بیشتر مردم نشان بدهم».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала