افشاگری درباره ارسال سلاح به تروریستهای سوریه توسط بلغارستان

© Photo / The U.S. Armyاعزام تانک ها و توپخانه آمریکا به بلغارستان برای بازداشتن روسیه
اعزام تانک ها و توپخانه آمریکا به بلغارستان برای بازداشتن روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحقیق به عمل آمده توسط روزنامه ترود بلغارستان ثابت می کند که اسلحه از این کشور به طور مستمر توسط یکی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به تروریست های جبهه النصره در سوریه صادر می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم در گزارشی از افشاگری روزنامه بلغارستانی تریدو درباره ارسال سلاح به تروریستها در سوریه خبر داد.

 روزنامه نگاران تریدو خاطرنشان می کنند که کشتی ماریان دانیکا حامل سلاح ساخت بلغارستان از بندر پورگاس واقع در شرق بلغارستان هر ماه دو بار به طور دوره ای رهسپار یکی از کشورهای خاورمیانه می شود. کشتی مزبور در تاریخ 28/03/2017 (سه‌شنبه 8 فروردین 1396) حامل چند تن از تسلیحات بلغارستان رهسپار این کشور واقع در حاشیه خلیج فارس شد که تریدو نام آن را ذکر نکرد.

این کشتی به طور رسمی محموله های خطرناکی را با علامت (Hazard A Major) انتقال داده است که بر اساس استاندارد جهانی به کشتی های حامل مواد منفجره و تسلیحات اعطا می شود.

این محموله خطرناک پس از گذشت هشت ساعت به نقطه موردنظر تخلیه شد و کشتی بار دیگر به بندر پورگاس بلغارستان بازگشت.

بر اساس گزارش مزبور تسلیحات بلغارستان صادر شده هیچ تناسبی با نیروهای نظامی کشور عربی یاد شده ندارند و این کشور هیچ گونه ارتباط دیپلماتیک و سیاسی با سوریه ندارد و ارتش آن فقط از تجهیزات نظامی ساخته شده در کشورهای غربی استفاده می کند.

به نوشته رأی الیوم، این افشاگری پس از آن انجام گرفت که خبرنگاران ترود در دسامبر سال 2016 مقدار متنابهی از تسلیحات بلغارستان ساخت کارخانه «ف إم ز — سوبوت» را در 9 انبار تسلیحاتی متعلق به جبهه النصره در شرق شهر حلب سوریه یافتند. جبهه النصره از سوی سازمان ملل و جامعه بین الملل به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است.

تیم روزنامه تریدو اعلام کردند با اینکه صدور تسلیحات به طور رسمی به سوریه به دلیل جنگ داخلی مستمر در این کشور ممنوع اعلام شده اما اعضای این تیم دو میلیون قطعه نظامی و چهار هزارفروند موشک گراد را در اختیار تروریست ها در حلب یافته است.

موشک 122 میلی متری گراد ساخت بلغارستان دارای برد چند کیلومتر است و در صورت اصابت به ساختمان های مسکونی تلفات جانی سنگینی از خود برجا می گذارد.

علاوه بر آن بر اساس تحقیق یاد شده عناصر النصره از گلوله های توپ 73 میلی متری و گلوله های ضد تانک 40 میلی متری استفاده کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала