سفر اعلام نشده نخست وزیر استرالیا به عراق و افغانستان

© Photo / Rodrigo Gianesiسفر اعلام نشده نخست وزیر استرالیا به عراق و افغانستان
سفر اعلام نشده نخست وزیر استرالیا به عراق و افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا در سفر از پیش اعلام نشده به عراق و افغانستان رفت.

در چارچوب این سفرها وی با رهبران دو کشور مذاکره کرده و با سربازان استرالیایی و نیوزیلندی که در خاک این کشورها مستقر هستند دیدار داشت. به گزارش اسپوتنیک، امروز دفتر مطبوعاتی رئیس دولت اطلاع داد که به دلایل امنیتی تنها پس از آنکه سفرها به پایان رسیده آنرا منتشر کرده اند.
نخست وزیر همچنین امروز درباره سفرهای خود به عراق و افغانستان در صفحه فیس بوک خود نوشت. « برای من باعث افتخار بود که با مردان و زنانی ملاقات کنم که در خاور میانه خدمت می کنند و از آنها به خاطر این کارشان تشکر کنم. تقریبا ۲۰۰۰ استرالیایی در مبارزه با تروریسم حضور دارند ، آنها از آزادی دفاع می کنند تا ما با خیال راحت در خانه هایمان زندگی کنیم.» نخست وزیر توضیح داد که سفرش به مناسبت روز بازنشستگان جنگی در استرالیا و یادبود قربانیان جنگ ها و درگیری های نظامی بوده است.
دفتر مطبوعاتی رئیس دولت اطلاع داد: روز یکشنبه در بغداد ترنبول با نخست وزیر عراق حیدر العبادی ملاقات داشت و در آن از مقاصد استرالیا برای ارائه کمک های بشر دوستانه به عراق به میزان ۱۱۰ میلیون دلار خبر داد (تقریبا ۸۳ میلیون دلار آمریکا). روز دوشنبه در کابل ترنبول با رئیس جمهور افغانستان اشرف غنی و وزیر دفاع آمریکا جیمس متیس دیدار داشت. متیس نیز در یک سفر اعلام نشده به افغانستان رفته بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала