کدام کشورها بیشترین هزینه های نظامی سال ۲۰۱۶ را داشتند؟

© Sputnik / Ruslan Krivobokکدام کشورها بیشترین هزینه های نظامی سال ۲۰۱۶ را داشتند؟
کدام کشورها بیشترین هزینه های نظامی سال ۲۰۱۶ را داشتند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حجم کلی هزینه ها ی ملزومات جنگی در جهان در سال ۲۰۱۶ و در مقایسه با سال ۲۰۱۵، ۰.۴٪ افزایش داشته و ۱۶۸۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش منتشر شده امروز موسسه بین المللی تحقیقات مشکلات جهانی استکهلم این طور آمده است. این گزارش به اوضاع تجارت اسلحه در جهان و روندهای هزینه های نظامی کشورهای اصلی اختصاص دارد.
سه سردمدار این شاخه ، آمریکا، چین و روسیه اند. هزینه های نظامی آمریکایی در سال ۲۰۱۶ ، ۶۱۱ میلیارد دلار بوده که نشان دهنده رشد ۱.۷ درصدی ست. بودجه اختصاصی چین به ملزومات دفاعی ۵.۴ درصد بیشتر شده و ۲۱۵ میلیارد دلار برآورد می شود. روسیه که بودجه نظامی آن نیز ۵.۹ درصد رشد داشته در سال گذشته ۶۹.۲ میلیارد دلار هزینه کرده است.
عربستان سعودی که در سال ۲۰۱۵ مقام سوم را به خود اختصاص داده بود سال گذشته چهارم شد. کاهش هزینه های این پادشاهی قابل ملاحظه بود یعنی ۳۰ درصد و هزینه ها ۶۳.۷ میلیارد دلار برآورد شد.
در ارتباط با روند جهانی ، نویسندگان این گزارش به پویایی ناهموار و نامساوی فروش اسلحه در مناطق مختلف کره زمین اشاره می کنند. اگر در آسیا، اقیانوسيه ، اروپای مرکزی و شرقی ، آفریقای شمالی و آمریکای شمالی شاخص ها به سمت بالا حرکت کردند ، در آمریکای مرکزی و جنوبی ، کارائیب ، خاور میانه و آفریقای سیاه ، شاخص های منفی مشاهده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала