تروریسم و افراطی‌گری دو چالش سرطانی است

© Sputnik / Eduard Pesovتروریسم و افراطی‌گری 2 چالش سرطانی است
تروریسم و افراطی‌گری 2 چالش سرطانی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در مقاله‌ای در یک روزنامه کویتی نوشت که تروریسم و افراطی‌گری دو چالش سرطانی است که جامعه بین‌الملل با آن مواجه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در مقاله‌ای در روزنامه کویتی "الرای" به بررسی نحوه مقابله با شرایط مبارزه با افراطی گری و تروریسم پرداخت.
وی در این مقاله نوشت: امروز سخنان زیادی درباره چالش بزرگی که جامعه بین‌الملل با آن مواجه بوده و در تروریسم و افراطی گری نمایان شده و چگونگی مبارزه و مقابله با آنها زده می‌شود.
صرفنظر از جایگاهی که هر کشور از این دو چالش همزمان قرار دارد و صرفنظر از جوهره سیاسی رسمی این کشور یا کشور دیگر، تمام جامعه بین‌الملل به این نتیجه رسیده که این مشکلات نیازمند درمان فوری بوده و باید با حداکثر تلاش از آنها رهایی یابند.
جدای از جدال هایی که میان سیاستمداران پایان نمی یابد، دو چالش تروریسم و افراطی گری، نتیجه طبیعی شکست اساسی در شرایط کنونی بین‌المللی است.
بعد از یک دهه و نیم از شکست کلی در مبارزه با تروریسم پس از حوادث 11 سپتامبر، واقعیت‌های زشتی وجود دارد که نیازمند دیدن این چالش‌ها با چشمانی باز و به دور از توهم فریب است.
موضوع مقابله پیروزمندانه و فعال با این چالش سرطانی، نیازمند پیروی مسیری فراگیر و استراتژیکی بوده که در مرحله نخست و پیش از هر چیز دیگری بر درک هوشمندانه و اعتراف به توانایی‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و شرایط جهانی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала