کره شمالی استرالیا را به حمله هسته ای تهدید کرد

© AP Photo / KCNAکره شمالی استرالیا را به حمله هسته ای تهدید کرد
کره شمالی استرالیا را به حمله هسته ای تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امورخارجه کره شمالی هشدار داد، در صورتی که استرالیا سیاست های آمریکا را در قبال پیونگ یانگ دنبال کند، به حمله هسته ای علیه این کشور دست خواهد زد.

به گزارش اسپوتنیک، این بیانیه در پاسخ به اظهارات "جولی بیشاپ" وزیر امور خارجه استرالیا در خصوص تهدیدآمیز بودن برنامه هسته ای کره شمالی علیه استرالیا اعلام شد. "بیشاپ" احتمال حمله به استرالیا را رد نکرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی، دولت کنونی استرالیا را به اطاعت کورکورانه و هواخواهانه از اوامر آمریکا متهم کرد و گفت؛ چنانچه استرالیا به پیروی از اقدامات آمریکا در راستای منزوی ساختن کره شمالی ادامه دهد و همچنان یک تیپ ضربتی به فرماندهی آمریکا باقی بماند؛ این خودکشی در برابر حمله هسته ای نیروی استراتژیک کره شمالی خواهد بود.
اوضاع شبه جزیره کره در اوایل سال گذشته ، پس از آنکه "پیونگ یانگ" آزمایش هسته ای را به انجام رساند و سپس موشک بالستیک با کلاهک ماهواره ای مصنوعی را راه اندازی کرد، بالا گرفت. در سپتامبر سال 2016 کره شمالی یکی دیگر از آزمایشات هسته ای خود را به انجام رساند، علاوه بر این در طول سال 20 موشک جدید را به معرض آزمایش قرار داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала