قوز کردن چه عواقبی دارد؟(ویدئو)

© Sputnik / Alexandr Kryazhevقوز کردن چه عواقبی دارد؟(ویدئو)
قوز کردن چه عواقبی دارد؟(ویدئو) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قوز کردن عادت غلطی است که به گفته پزشکان منجر به کاهش جریان خون شده و باعث چاقی می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، در شبکه های اجتماعی مطلبی در مورد عادت قوز کردن و عواقب آن به اشتراک گذاشته شده است که به علت توصیه های موجود در آن بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

قوز کردن عادت غلطی است که بسیاری از مردم از دوران تحصیل و پس از آن به آن مبتلا می شوند و هر چه از آن می گذرد از بین بردن و ترک این عادت بسیار سخت تر می شود. پزشکان معتقدند که قوز کردن جریان خون به مغز را کاهش داده و در نتیجه ولع خوردن مواد قندی را تشدید کرده و باعث چاقى مى شود.

کلیپی در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر شده است که از عوارض عادت قوز کردن بر بدن صحبت می کند.

همچنین وقتی قوز می کنید استخوان های مهره بر انتهای عصب ها فشار آورده و فشار بر روی اندام ها افزایش می یابد. این اتفاق سبب می شود که اندام های شکم از حرکت ایستاده و فعالیت قلب با اختلال انجام شود. از دیگر عوارضی که عادت قوز کردن بر بدن دارد تغییر شکل اندام های داخلی و ستون فقرات است که در کهنسالی تبدیل به قوز دائمی خواهد شد.

در همین رابطه راهکارهایی جهت داشتن کمر سالم و بدون قوز ارائه شده است که در شبکه های اجتماعی مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته است. با رعایت و انجام این راهکارها می توان از قوز کردن جلوگیری نمود.

از جمله کارهایی که برای داشتن کمری بدون قوز باید انجام داد اصلاح حالت خواب است. خوابیدن بر روی شکم بر روی مهره های ست ن فقرات اثر گذاشته و موجب اختلال در آن می شود. بعضی از افراد در هنگام کار با لپ تاپ بر روی شکم می خوابند. این حرکت نیز بر روی مهره های ستون فقرات تاثیر می گذارد. بهتر است در هنگام کار با لپ تاپ بر روی صندلی مناسب نشست.

با نگاهی به کامنت های کاربران می توان مشاهده نمود در شبکه های اجتماعی برای پیشگیری از آسیب دیدگی در ستون فقرات و دیسک کمر در بدنسازی راهکارهایی ارائه شده است که بیان آن خالی از لطف نیست. همیشه قبل از شروع تمرین بدن را خوب گرم کنید و با استفاده از حرکاتی ویژه‌ی فیله کمر ، این قسمت بدن را تقویت کنید. به‌خاطر داشته باشید که عضلات شکم خود را همیشه قوی نگه‌ دارید و در مواقع لزوم از کمربند مخصوص برای حمایت از کمر استفاده کنید. توجه بسیاری به فرم صحیح اجرای حرکات مختلف داشته باشید. ستون فقرات را همیشه صاف نگه داشته ید و در هنگام تمرین از قوزکردن بپرهیزید.در تمرین جلوگیری کنید. از اعمال فشارهای بیش از حد روی ستون فقرات مثل حرکاتی از جمله اسکوات یا پرسسرشانه سنگین خودداری کنید. در حرکاتی که فشار روی نواحی مختلف ستون فقرات منتقل میشود و به مواقع از آن عبور میکنید خیلی زیاد در فرم حرکت دقت به خرج دهید.

در مواقع لزوم از دستگاه‌ ها استفاده کنید چرا که آنها از وزنه‌های آزاد ایمن ‌تر میباشند. حرکاتی را نشسته انجام دهید و تا حد ممکن از میزهای تکیه ‌گاه دار برای کمر و یا برای سینه استفاده کنید. هنگام ظرف شستن حتما باید کمر صاف باشد. هنگام تماشای تلویزیون نیز کمر نباید در حالت قوز باشد. به هنگام مطالعه کتاب بر روی تخت باید بالشت در پشت کمر گذاشته شود تا کمر در حالت قوز قرار نگیرد. به هیچ وجه نباید کوله پشتی با دست حمل شود بلکه باید دو بند با تعادل بر روی پشت شخص قرار گیرد.
همچنین توصیه می شود هنگام انجام ورزش شنا کمر باید کاملا صاف باشد. هنگامی که نیاز است کودک و یا نوزادی را بغل کنید از ایستاده بغل کردن آن بپرهیزید. حتما بر روی زانو نشسته و بعد کودک را بلند کنید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала