گزارش و تحلیل

بازپرسی از تروریست سه ماهه انعکاس مشکل سازمان اطلاعات آمریکاست

© Sputnik / Stanislav Savelyevبازپرسی از تروریست سه ماه انعکاس مشکل سازمان اطلاعات آمریکاست
بازپرسی از تروریست سه ماه انعکاس مشکل سازمان اطلاعات آمریکاست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارکنان سفارت آمریکا در لندن کودک سه ماه را برای بازپرسی فراخواندند.

این مسئله گویای آن است که سازمان اطلاعات آمریکا اطلاعات کافی در خصوص تروریست های بالقوه ندارد. تحلیل گر سیاسی دیمیتری دروبنیتسکی در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک چنین نظری را عنوان نمود.
روزنامه گاردین اطلاع داد: کارکنان سفارت آمریکا در لندن از کودک سه ماهه پس از آنکه پدربزرگش به اشتباه او را تروریست خطاب کرد ، بازپرسی کردند.
براساس خبرهای این روزنامه ، پدربزرگ هاروی کنیون کِیرنس به اشتباه به این سوال که آیا شما ارتباطی با فعالیت های تروریستی ، جاسوسی ، خرابکاری و یا نسل کشی دارید؟ پاسخ داد بله. بعد از آن کودک را برای بازپرسی به سفارت فراخواندند.
این روزنامه به نقل از پل کنیون 62 ساله که قصد داشت به فلوریدا سفر کند می نویسد: " من نمی توانستم باور کنم که آنها این اشتباه محرز و واضح را متوجه نشدند. یک کودک سه ماه به هیچ کسی نمی تواند آسیب بزند."
آمریکا در خصوص درخواست های ورود به کشور سخت گیر شده است. 27 ژانویه ، رئیس جمهور دونالد ترامپ فرمانی را در خصوص دفاع از ملت در برابر ورود تروریست های خارجی امضاء کرد.
تحلیل گر سیاسی دیمیتری دروبنیتسکی معتقد است که این حادثه عجیب گویای مشکلات جدی است.
وی در مصاحبه ای با اسپوتنیک گفت: " از یک طرف کودکی را برای بازپرسی خواستن، کاری عجیب است. اما این حادثه در زمینه مشکلات جدی بروز کرده است. گروهک های تروریستی در اروپا عمیقا ریشه کرده اند و همراه با مهاجرین و از جمله مهاجرین غیر قانونی وارد شده اند. نسل دوم مهاجرین از این گروهک ها، مردم را افراطی می کنند. متاسفانه موفق هم می شوند. تاکید می شود که اطلاعات مربوط به این افراد کم است. و اگر چنین ماشین بروکراسی عظیمی مانند وزارت امور خارجه این اشتباه احمقانه ای را انجام می دهد بدان معناست که واقعا اطلاعات کمی از افرادی که حقیقتا تهدید محسوب می شوند، وجود دارد. بدین ترتیب مشکل اینجاست ، مسئله نبود حس شوخی نیست بلکه در سازمان های اطلاعات بسیاری از کشورها و از جمله آمریکاست چون همه افرادی که به اروپا آمده اند را نمی شناسند و اطلاعاتی راجع به آنها ندارند. در زمینه اینکه آمریکا مراقب همه است این مسئله نگرانی جدیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала