موضوع نشست کارشناسي سوریه در تهران، تقویت رژیم آتش بس در سوریه بود

© Sputnik / Sergey Mamontovموضوع نشست کارشناسي سوریه در تهران، تقویت رژیم آتش بس در سوریه بود
موضوع نشست کارشناسي سوریه در تهران، تقویت رژیم آتش بس در سوریه بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک منبع دیپلماتیک نزدیک به گروه های هدف در سوریه در ژنو، شرکت کنندگان و کارشناسان در جلسه بررسی مسائل سوریه که در تهران برگزار گردید، راه های تقویت رژیم آتش بس، موضوع تفاهم نامه سوریه در خصوص تبادل زندانیان را به بحث گذاشتند. این سند در نشست آتی مسائل سوریه در شهر آستانه ارائه خواهد گردید.

این منبع در ادامه افزود: "طرفین، نظرات خود در خصوص مسائل پیش رو، همچنین راه های تحکیم آتش بس در سوریه و کاستن از تنش های موجود را مورد بررسی قرار دادند. این موضوع با کنترل و نظارت بر آتش بس در سوریه به بحث گذاشته شد".

به نقل از این فرد آگاه، نشست تهران از سوی دیگر، بر روی توافق نامه تبادل زندانیان بین طرفین مخالف و درگیر در سوریه به تفاهم رسیدند. این سند برای بحث و گفتگو، در کنفرانس آتی بین المللی درباره سوریه در شهر آستانه مطرح خواهد شد. نشست آستانه  در اوایل ماه می برگزار خواهد گردید.

وی در ادامه افزود: "در این جلسه به موضوع انجام اقدامات خاص در جهت تقویت اعتماد متقابل احزاب درگیر، از جمله تبادل افراد زندانی پرداخته شد. تعدادی از سندهای پیش نویس جهت رسیدگی به این موضوع، مورد بحث قرار گرفت. این اسناد و پیش نویسها در نشست آتی در شهر آستانه ارائه خواهد گردید".  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала