آمریکا امکان تصاحب موشک های کره شمالی را بررسی می کند

© REUTERS / Kim Hong-Jiآمریکا امکان تصاحب موشک های کره شمالی را بررسی می کند
آمریکا امکان تصاحب موشک های کره شمالی را بررسی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان آمریکایی امکان ضربه زدن به موشک های کره شمالی در زمان آزمایش را بررسی می کنند تا قدرت پنتاگون را به معرض نمایش بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین با استناد به دو منبع این خبر را منتشر کرد.
این روزنامه نوشت که در زمینه تنش های ایجاد شده در ارتباط با آزمایشات موشکی کره شمالی، پنتاگون در جستجوی راهیست که در موضوع خلع سلاح هسته ای بر این کشور فشار بیاورد. جیمس متیس ، وزیر دفاع آمریکا به کنگره در این خصوص اطلاع داد اما نظامیان فعلا تصمیمی در ارتباط با تصاحب موشک های کره شمالی نگرفته اند.
ضمنا منبع این روزنامه گفت که نظامیان آمریکایی استفاده از مجموعه ی موشکی ضد هوایی تاد را که در محدوده کره جنوبی قرار داده اند، بررسی نمی کنند. به جای آن نظامیان آمریکایی می توانند از سیستم های هشدار زودهنگام « ایجیس» در کشتی های خود استفاده نمایند.
همچنین خاطر نشان می شود که نظامیان آمریکایی ممکن است ژاپن را به استفاده از امکانات دفاع ضد موشکی ترغیب نمایند. یکی از مقامات آمریکایی به این روزنامه گفت که نظامیان امکان ضربه زدن به موشک های کره شمالی را تا زمان دیدار رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ با رهبر چین شی جین پینگ در فلوریدا بررسی می کنند.
به عقیده کارشناسان و مقامات سابق ، تصاحب موشک کره شمالی در زمان آزمایش ممکن است باعث افزایش تنش شودو واشنگتن در وضعیتی نیست که آنرا کنترل نماید. آنها خاطر نشان می کنند که چنین وضعیتی ممکن است تخریب بالقوه عواقب برای متحدین آمریکا یعنی کره جنوبی و ژاپن به همراه داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала