روسیه در دوره رونق کشاورزی به سر می برد

© Sputnik / Vitaliy TimkivУборка пшеницы на Юге России
Уборка пшеницы на Юге России - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فایناشنال تایمز می نویسد روسیه در دوره رونق کشاورزی به سر می برد که ثابت می کند بازار امکانات زیادی برای سرمایه گذاران به وجود می آورد.

نیل باکلی، نویسنده مقاله فایناشنال تایمز یادآور می شود پس از اعمال تحریم های غرب علیه روسیه در سال 2014 و اتخاذ تدابیر متقابلی توسط مسکو، بسیاری از کارشناسان در روسیه این را امکانی برای پیشبرد شرکت های داخلی و چشم اندازی برای جایگزینی واردات با تولیدات داخلی دانستند.
به نوشته فایناشنال تایمز ، در سال گذشته روسیه بزرگترین صادرکننده غله در جهان شد و در مجموع به رقم رکورد تولید 119 میلیون تن غله دست یافت که 34 میلیون تن آن صادر می شود.
شرکت های روسی دردیگر زمینه های کشاورزی نیز به موفقیت هایی دست یافته و از جمله کشورخود را از واردات گوشت خوک و مرغ بی نیاز کرده اند. همچنین روسیه صادر کننده بزرگ چغندر قند شده و حجم تولید سبزیجات گرمخانه ای وی در سال گذشته در مقایسه با سال 2015 ، 30 درصد بیشتر شده است.
نشریه بریتانیایی خاطرنشان می سازد محصولات کشاورزی در روسیه سومین قلم صادراتی پس از نفت و گاز شده اند.
روسیه همچنین از موقعیت جغرافیایی مساعد خود از جمله زمین حاصلخیز بخش مرکزی و جنوبی خود در نزدیکی ترمینال های صادراتی دریای سیاه فعالانه استفاده می کند. گندم روسیه از آنجا به کشور هایی چون ترکیه و مصر صادر می شود.
گسترش بخش کشاورزی در روسیه احتمالا ادامه خواهد یافت چون افزایش سود آن به مرزعه داران امکان خواهد داد در فناوری سرمایه گذاری کرده و کودهای شیمیایی بیشتری برای بهبود اوضاع در زمینه های کمتر توسعه یافته مجتمع کشت و صنعت خریداری کنند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала