آمریکا هنگام حمله به سوریه برای دفاع از ساکنین غیر مسلح هیچ کاری نمی کند

© Sputnik / Mohamad Marufآمریکا هنگام حمله به سوریه برای دفاع از ساکنین غیر مسلح هیچ کاری نمی کند
آمریکا هنگام حمله به سوریه برای دفاع از ساکنین غیر مسلح هیچ کاری نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان حقوق بشر معتقد است که نظامیان آمریکایی ، اقدامات لازم را برای گریز از کشتار ساکنین غیر مسلح در سوریه انجام نمی دهند.

این گزارش به حمله ۱۶ مارچ به حلب مرتبط است که در نتیجه آن ۳۸ نفر جان باختند. مدافعان حقوق بشر به این نتیجه رسیده اند که آمریکا نتوانست مشخص نمایند که هدف حمله ساختمان مسجد است و در آن زمان اقامه نماز آغاز خواهد شد. ضمنا در زمان حمله سخنرانی مذهبی در جریان بود.
به گزارش اسپوتنیک، این سازمان خاطر نشان می کند: « آنالیز مناسب هدف و استفاده از آن ممکن بود از بروز برخی حوادث جلوگیری نماید.»
ضمنا مدافعان حقوق بشر شواهدی نیافته اند که در این مسجد در زمان حمله اعضای القاعده یا گروهک های دیگر مسلح حضور داشته اند.
اله سالوانگ ، نماینده ی سازمان حقوق بشر خاطر نشان می کند: « مقامات آمریکا باید توضیح دهند که چرا این اتفاق افتاده است ، باید تلاش بیشتری نمایند که این حادثه یک بار دیگر تکرار نشود.»
پیشتر فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه مسئولیتش که خاور میانه هم جزء آن است حمله به منطقه مسجد در حلب سوریه را واقعی خواند. پنتاگون به نوبه خود اعلام کرد که هدف بمباران در نزدیکی مسجد قرار داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала