بریتانیا به دنبال لغو تابعیت همسر بشار اسد

© AFP 2023 / Miguel Medinaبریتانیا به دنبال لغو تابعیت همسر بشار اسد
بریتانیا به دنبال لغو تابعیت همسر بشار اسد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه "ساندی تایمز" گزارش می دهد پارلمان بریتانیا در تلاش است تا تابعیت بریتانیایی اسماء همسر بشار اسد رییس جمهور سوریه لغو شود

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از "ساندی تایمز"، نمایندگان انگلیس با هدف انتقام گرفتن از همسر رییس‌ جمهوری سوریه که با فعالیت در شبکه‌ ای اجتماعی به شایعه پراکنی ‌رسانه‌های غرب درباره رویدادهای سوریه پاسخ می‌ دهد، لغو تابعیت وی را پیشنهاد داده اند.
اسماء اسد که دست کم سه کاربری در شبکه های اجتماعی دارد، در واکنش به حمله آمریکا به پایگاه شعیرات سوریه نوشت: "آنچه آمریکا انجام داد، اقدامی غیرمسئولانه و بیانگر کوته‌ بینی، کوته ‌فکری و نداشتن بینش سیاسی و نظامی و همچنین اقدامی ساده لوحانه و گمراه کننده است".
ناظم زهاوی، عضو کمیته امور خارجی مجلس عوام بریتانیا با بیان اینکه الان زمان محاصره همه ‌جانبه بشار اسد فرا رسیده است، خاطرنشان کرد "همسرش نقش گستره‌ای در ماشین تبلیغاتی دارد که مرتکب جنایات جنگی شده است".
اسماء اسد از یک خاندان سوری ساکن منطقه "اکتون" در غرب لندن است که گفته می شود از شناسنامه کشور سوریه هم برخوردار می‌ باشد. اسماء در سال 1975 در لندن به دنیا آمده بود و پس از ازدواج با رییس جمهور سوریه در دسامبر 2000 به دمشق منتقل شد.
به نوشته "ساندی تایمز"، دو تابعیتی بودن اسماء اسد به بریتانیا اجازه می‌دهد تا تابعیت بریتانیایی او را لغو کند زیرا در این صورت، او فردی بدون تابعیت نخواهد بود و به همین دلیل مانعی قانونی برای این کار وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала