در اوکراین 1 میلیارد دلار سوخت

© Fotolia / Burnstuff2003در اوکراین 1 میلیارد دلار سوخت
در اوکراین 1 میلیارد دلار سوخت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی پاشینسکی عضو کمیته امنیت ملی و دفاع پارلمان اوکراین اعلام کرد که کشور وی بر اثر آتشسوزی در انبار تسلیحات «بالاکلیا» یک میلیارد دلار را از دست داد.

وی در مصاحبه با شبکه پنج تلویزیون اوکراین گفت "تراژدی بالاکلیا چه بود. در انبار تسلیحات در آنجا ده‌ها هزار مهمات جنگی قابل استفاده و تسلیحات فاقد قابلیت رزمی نگه داری می شدند. پس از آتشسوزی واکنش زنجیری شروع شد و در نتیجه ما مهماتی به ارزس یک میلیارد دلار را از دست دادیم. این غیر مجاز است. کشور ما چنان ثروتمند نیست که بتواند برای خود این چیز ها را اجازه دهد".
گفتنی است که آتشسوزی انبار مهمات در شهر بالاکلیا استان خارکوف شب 23 مارس شروع و روز دیگر خاموش شد. دو پرونده جنایی حاوی اتهام به خرابکاری و مسامحه کاری تشکیل شد.
«دمیتری ژوراولیوف» کارشناس در امور سیاسی در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک ذکر کرد که آتشسوزی ها در انبارهای تسلیحات در اوکراین گاه به گاه به وقوع می پیوندند. او گفت:
«من شک دارم که بر اثر این آتشسوزی یک میلیارد دلار از دست رفت. هیچ معلوم نیست که آیا هنگام آتشسوزی چنین مقدار مهمات در آن انبار قرار داشته بود یا نه. یادتان باشد که آتش سوزی ها در اوکراین گاه به گاه صورت می‌گیرند، همینکه چیزی بدون کنترل مدیریت وارد انبار شود بلافاصله در آن آتشسوزی شروع می شود. البته چیز هایی هستند که آنجا باقی می‌مانند زیرا در غیر این صورت چیزی برای انفجار وجود نداشت و همه می‌فهمیدند که سرقت از پیش صورت پذیرفته است. حالا اوکراین از اروپا کمک‌های نظامی یا پول خواهند خواست. متأسفانه این روند دائمی است. ممکن است که این مورد حتی قابل فهم شرکای اروپایی اوکراین هم نباشد. فساد سراسری در ارتش اوکراین پدیده غیر مترقبه ای نیست».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала