موشک های جدید کره شمالی در رژه نظامی خیره کننده هستند

© AP Photo / Wong Maye-EВоенные транспортные средства с ракетами во время военного парада, посвященного 105-летию со дня рождения Ким Ир Сена в Пхеньяне, Северная Корея
Военные транспортные средства с ракетами во время военного парада, посвященного 105-летию со дня рождения Ким Ир Сена в Пхеньяне, Северная Корея - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در رژه امروز نیروهای نظامی کره شمالی موشک های جدید همه را تحت تاثیر قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر خروستالف کارشناس «لایف بوت فاندیشن» و کارشناس برنامه هسته ای کره شمالی اظهار کرد که در رژه امروز نیروهای نظامی کره شمالی موشک های جدید همه را تحت تاثیر قرار دارند.

به گفته خروستالف، موشک های جدید بالستیک که به نمایش درآمدند، شبیه به مدل به روز شده SCUD هستند. به اعتقاد وی، لوله شلیک موشک روی شاسی مدل اسکاد نصب شده است.

یکی از دلایل بالابردن شاسی علاوه بر ویژگی های عملکردی آن این است که کره شمالی می تواند فناوری های متنوع و پیچیده ای با این تکنیک بسازد. با اینکار وابستگی آنها به واردات کمتر می شود. به همین خاطر، بیشتر کردن تعداد دستگاه های شلیک حتی در شرایط اعمال تحریم های مختلف نیز ممکن می شود.

دو مدل آخر موشک های بالستیک بیشترین حساسیت را بوجود آورده اند. مدل اول به یک نوع کانتینر حمل و نقلی و شلیک کننده است که روی یک ماشین باری نیمه کشنده نصب شده و شبیه به مدل موشک چینی DF-21 و DF-31 است. مدل دوم نیز روی یک ماشین چندچرخ نصب شده که قدرت حرکت آن را بالابرده اند. ظاهرا هر دو مدل پیشتر برای حمل موشک های مدل KN-08 و KN-14 استفاده می شدند. ظاهار آنها شبیه به ماشین های متحرک دوره شوری مدل МБР SS-25 یا مدل های جدید چینی DF-31 و DF-41 است.

از تمام آنچه گفته شد چنین برمی آید که در کره شمالی امروز چند پروژه ساخت موشک به طور همزمان پیش می رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала