رسانه ها علیه اسد. سی ان ان ضربات جدیدی به اسد می زند

© REUTERS / Omar SanadikiСторонники президента Сирии Башара Асада радуются победе сирийской армии в Алеппо
Сторонники президента Сирии Башара Асада радуются победе сирийской армии в Алеппо - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان و جاسوسان امریکا اخبار جدیدی از طریق سربازان دولت سوریه و کارشناسان سلاح های شیمیایی مرتبط با حمله اخیر شیمیایی به استان ادلیب بدست آورده اند.

نظامیان و جاسوسان امریکا اخبار جدیدی از طریق سربازان دولت سوریه و کارشناسان سلاح های شیمیایی مرتبط با حمله اخیر شیمیایی به استان ادلیب بدست آورده اند. کانال سی ان ان به نقل از یک مقام بلندپایه امریکایی این موضوع را مطرح کرد.

به گفته این کانال تلویزیونی، ظاهرا این اخبار بخشی از اطلاعات کسب شده توسط جاسوسان بوده که چندین ساعت پس از حمله شیمیایی به آن دست یافته اند. ماموران امریکایی می گویند که رییس جمهور بشار اسد بدون هیچ تردیدی در این حمله دست داشته است.

به گفته سی ان ان، واشنگتن هیچ اطلاعی از احتمال وقوع این حمله نداشته است. امریکا اطلاعات زیادی در کشورهای مختلف از جمله سوریه و عراق جمع آوری می کند که بخشی از این اطلاعات در صورت عدم وقوع حادثه خاص، پردازش نمی شوند.

در متن خبر کانال سی ان ان اینطور گفته شده که در مورد حمله شیمیایی نیز طبق اطلاعات موجود، نظامیان روس مسئولیت مستقیم نداشته اند. این مقام بلند پایه نظامی امریکا در گفتگو با کانال سی ان ان احتمال می دهد که روس ها در تبادل اطلاعات با امریکا کمی احتیاط می کنند تا خود را از مسئولیت آزاد کنند.

سیمیون اورالوف سردبیر پروژه «و اما، اوراسیا» در گفتگوی زنده با رادیو اسپوتنیک توجه را به این مساله جلب می کند که سی ان ان به خود خبر بیشتر از تفسیر آن توجه دارد.

وی در ادامه توضیح می دهد: «این پست مدرنیسم خبری است: اصلا اهمیت ندارد که چه اتفاقی افتاده، مهم این است که خبر آن منتشر شده و در دستور روز کار قرار گرفته است».

به اعتقاد وی، موج اخبار مشابه همچنان ادامه دارند و احتمالا بیشتر هم خواهند شد.

سیمیون اورالوف در ادامه می گوید: «این قبیل خبرها بسیار زیادند، زیرا امریکا به عمد جریان را به این مسیر می کشاند. آنها می خواند رییس جمهور اسد را به تله بیندازند. به همین خاطر چنین اخباری را منتشر می کنند. من فکر می کنم که تصاویر و شواهد بیشتری برای این مساله ارایه خواهند کرد. امریکا به دنبال تبلیغات منفی است و در تبلیغ مهمترین مساله واقعیت نیست، بلکه نحوه تفسیر آن است».

اپوزیسیون سوریه روز 4 آوریل درباره 80 کشته و 200 مجروح در جریان حمله شیمیایی در خان شیخون صحبت کرده و تقسیر آن را به گردن نیروهای دولتی انداخته است. نیروهای دولتی نیز قاطعانه این اتهام را رد کرده و شبه نظامیان و طرفداران آن ها را مقصر اعلام کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала