20 رمز ساده لاغری

© Photo / Rex FeaturesWeight loss
Weight loss - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود با انجام برخی عادات ساده به طور روزانه می توانید این آرزوی دیرینه خود را میسر سازید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرانیان-انگلستان، شما با رعایت چند اصول ساده می توانید وزرن خود را کاهش داده و سپس تا مدت ها در این وزن باقی بمانید.

1 — غذا را طوری تهیه کنید که به اندازه باشد و بعد از مصرف چیزی بر جای نماند.
 
2 — از کارد و چنگال استفاده کنید تا غذای کمتری را در مدت طولانی‌تری میل نمایید و سرعت غذا خوردنتان را هرچه بیشتر کاهش بدهید. از قاشق کمتر استفاده کنید.
 
3 — برای رفع تنهایی و بی‌حوصلگی به جای خوردن غذا یک لیوان آب بنوشید، کتاب، مجله یا مقاله‌ای مطالعه نمایید. یا به موزیک روح نوازی گوش فرا دهید.
  
4 — فقط در حال نشسته و با آرامش کامل غذا بخورید نه به صورت سرپا و با عجله.
 
5 — به اندازه نیاز واقعی خود غذا میل فرمایید، سرعت غذا خوردن را کاهش دهید، لقمه‌های کوچک برداشته و آرام بجوید زیرا بزاق دهان کمک زیادی به هضم غذا می کند.
 
6 — مواد غذایی پرچرب و شیرین و خوشمزه، ولی ناسالم را خریداری نکنید و به منزل نیاورید.
 
7 — هله و هوله و تنقلات را در محل مخصوص نگهداری کنید تا جلوی دید نباشند.
 
8 — خرید مواد غذایی را در مواقعی که گرسنه نیستید انجام دهید و غذاهایی که مورد علاقه شما هستند و برای خوردن آن‌ها هوس می‌کنید، خریداری نکنید.
 
9 — مقدار محدودی پول با خود برای خرید موادغذایی ببرید تا جلوی خریدهای اضافه را بگیرد.
  
10 — حداقل ۲۵۰ گرم میوه و ۵۰۰ گرم سبزیجات در طول روز مصرف کنید.
 
11 — غذا را در ظرف کوچک‌تری بکشید و به آرامی بخورید بدین ترتیب حتی اگر غذا تهیه شده کم باشد، ولی از نظر شما زیاد به نظر می‌رسد.
 
12 — سابقه مقدار غذای مصرفی، فعالیت ورزشی و وزنتان را نزد خود نگهدارید.


13 — همه غذای تهیه شده را سر میز نگذارید. بهتر است به اندازهای که می‌خواهید صرف کنید در ظرف خود بکشید و دوباره سر قابلمه غذا نروید.
  
14 — از مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات‌های مرکب غافل نگردیده و هر روز بیشتر از روز پیش از مصرف مواد شیرین پرهیز نمایید.
 
15 — غذاهایی را انتخاب کنید که شاخص گلیسمی آن‌ها پایین باشد تا قند خون شما سریع افزایش و بلافاصله با ترشح انسولین به سرعت کاهش نیابد.

16 — اطلاعات خود را در مورد غذاهای مختلف بالا ببرید. به عنوان مثال خشکبار، دانه‌ها و آجیل با توجه به اینکه حاوی اسیدهای چرب ضروری برای بدن می‌باشند و کلسترول بد (LDL) را کاهش و کلسترول خوب را (HDL) افزایش می‌دهند، می‌توانند در رژیم‌های کاهش وزن نیز کاربرد داشته باشند.
 
17 — همیشه غذا را در یک زمان معین و مکان مشخص میل کنید. برای مثال غذا را همیشه روی میز نهار خوری یا به دور سفره و در محدوده وعده‌های مرسوم میل نموده و از تماشای تلویزیون و مکالمه تلفنی یا مطالعه کتاب خود داری کنید.
 
18 — ریزه خواری نکنید. وقاتی را که بدون توجه به عدم نیاز و میل خود غذا و تنقلات میخورید در نظر داشته باشید! و یادداشت فرمایید (مثلا وقتی به بچه‌ها غذا می‌دهید). همین ریزه خواری‌ها انرژی قابل توجهی دارا می‌باشند که مازاد بر نیاز بوده و تبدیل به چربی می‌شود.
 
19 — برای تغییرات عادات غلط غذایی خود پاداش‌هایی را در نظر بگیرید و خوشحالی خودتان را با دوستداران واقعیتان در میان بگذارید.

20 — میوه و سبزی بیشتری بخورید تا جلوی اشتهای شما گرفته شود. کمتر فست فود مصرف کنيد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала