گزارش و تحلیل

آيا اروپا ، کیف را به خاطر خواننده روس مجازات خواهد کرد؟

© Photo / Channel One Russia/Maxim Lee/Courtesy of PR-service of Yuliya Samoylovaآيا اروپا ، کیف را به خاطر خواننده روس مجازات خواهد کرد؟
آيا اروپا ، کیف را به خاطر خواننده روس مجازات خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات اوکراین از احتمال وضع تحریم هایی ازجانب اتحادیه پخش برنامه های اروپایی به خاطر شرایط یولیا سامویلوا شرکت کننده روس یورویژن ۲۰۱۷ خبر دادند.

ویاچسلاو کریلینکو معاون نخست وزیر اوکراین بیان داشت، کیف آمده است تا توضیحات تکمیلی در این خصوص را در اختیار اتحادیه قراردهد. این مقام ابراز اطمینان نمود که موضع کیف قابل پذیرش خواهد بود. ضمنا کریلینکو تاکید کرد که مقامات اوکراین قصد ندارند تصمیم مربوط به سامویلوا را مجدداً بررسی کنند.
پیشتر اینگرید دلنتره ، رئیس اتحادیه پخش برنامه های اروپایی نامه ای به ولادیمیر گرویسمان ، نخست وزیر اوکراین فرستاده و در آن ازعواقب ممنوعیت ورود سامویلوا خبر داده بود.
رئیس اتحادیه پخش برنامه های اروپایی خاطر نشان کرد: « این امر مشخصا تاثیر منفی در شهرت و اعتبار بین المللی اوکراین دارد.»
به گفته وی، برخی کشورها یعنی اعضای اتحادیه از تصمیم سرویس امنیتی اوکراین انتقاد کرده و بیان داشتند که ممکن است از شرکت در مسابقه امتناع نمایند در صورتی که این تصمیم مجددا بررسی نشود. ضمنا، دلنتره اوکراین را به عدم حضور در مراسم های آینده اتحادیه پخش برنامه های اروپایی تهدید کرد.
به عقیده ی ماکسیم ژاروف تحلیل گر سیاسی، عکس العمل کیف گویای نگرانی از موضع اتحادیه پخش برنامه های اروپاییست.
ماکسیم ژاروف در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک گفت: « طرف اوکراینی جداً از این اطلاعیه که اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم هایی علیه اوکراین به خاطر رفتارشان با شرکت کننده روس یورویژن ۲۰۱۷ ترتیب دهد ، نگران و مشوش شده اند و برای همین، امروز یک بار دیگر معلوم شد که برای کیف این یک موضوع درد آور است. »
به گفته ی وی این تصمیم سرویس امنیتی اوکراین به مشکل بزرگ سیاست خارجی برای این کشور تبدیل شده است.
این تحلیل گر ادامه داد: « کیف اکنون هر کاری می کند تا این مشکل هرچه سریعتر رفع شود و شرکای اروپاییش را آرام نماید، کسانی که به نظر ناراضیند از اینکه یورویژن نه تنها به مشکلی در ارتباطات اوکراین با اتحادیه اروپا تبدیل شده بلکه مشکلاتی را با روسیه رقم زده و کلا این مشکل جهانی شده است. »
در عین حال به نظر وی، کیف از تصمیم خود برنمی گردد.
ماکسیم ژاروف می گوید: " فکر می کنم که برای کیف همه چیز حل شده است. تنها توضیحات مشخصی را ارائه خواهد داد که باید اتحادیه پخش برنامه های اروپایی و اتحادیه اروپا را آرام سازد. آنها آماده اند که این بی عدالتی را هضم کنند برای آنکه اتحادیه پخش برنامه های اروپایی هیچ گونه اهرم فشار بر کیف ندارد و زمان کمی تا برگزاری مسابقه باقی مانده است. اتحادیه پخش برنامه های اروپایی پس از آنکه حق اوکراین را برای برگزاری یورویژن امسال می پذیرد، از مزایای تصمیم گیری کوته بینانه خود استفاده خواهد کرد. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала