آخرین شاه ایران، سوار بر لامبورگینی خود در برف (ویدئو)

© Sputnik / Solomon Kulishov /  مراجعه به بانک تصاویر КОСЫГИН ПЕХЛЕВИ
КОСЫГИН ПЕХЛЕВИ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت فروش اتومبیل های لوکس، داستان علاقه آخرین پادشاه ایران به ماشین های اسپورت حتی در جاده های برفی را در یک ویدئو به تصویر کشید.

به گزارش اسپوتنیک، انزو موروتسی کارمند سابق شرکت "لامبورگینی" به عنوان یکی از مارک های برتر ایتالیایی اتوموبیل در جهان، از نحوه آشنایی خود با شاه ایران محمد رضا پهلوی و علاقه وافر وی به "لامبورگینی میورا" حتی در آب و هوای برفی می گوید. این ویدئو به همراه شرح داستان انزو موروتسی توسط کمپانی Kidston (کلکسیون دار اتومبیل های لوکس) به انتشار رسیده است.
یکی از به یاد ماندنی ترین خاطرات موروتسی — ملاقات با آخرین پادشاه ایران محمد رضا پهلوی بوده است: موروتسی مامور مخصوص شرکت برای تحویل اتومبیل اسپرت "لامبورگینی میورا" به پادشاه ایران بود.
معمولا صاحبان چنین خودروهای لوکسی با دقت و وسواس بسیار پشت فرمان ماشین اختصاصی خود می نشینند و تنها در جاده های صاف و آب و هوای خوب از لامبورگینی خود استفاده می کنند. اما شاه ایران از این شرکت خواست تا بر رویروی "لامبورگینی" لاستیک زمستانی نصب نمایند. به نقل از موروتسی، شاه ایران اغلب اوقات با لامبورینگی "ایتالیایی" خود بر روی دامنه های پوشیده از برف به ماشین سواری می پرداخت. این موضوع حتی شگفتی موروتسی را بر انگیخته بود.

 

A Winter's Tale from Kidston.TV on Vimeo.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала