یک روزنامه نگار آمریکایی اشتباهاتی در گزارش ماکلارن درباره دوپینگ در روسیه پیدا کرد

© REUTERS / Peter Powerانگیزه های حذف احتمالی ورزشکاران پارالمپیکی روسیه
انگیزه های حذف احتمالی ورزشکاران پارالمپیکی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریک استرلینگ، روزنامه نگار آمریکایی نامه سرگشاده ای خطاب به رهبران کمیته بین المللی المپیک و آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ (وادا) منتشر کرده و در آن نتیجه گیری های انجام شده در بخش دوم گزارش کمیسیون مستقل تحت رهبری ریچارد ماکلارن درباره دوپینگ در روسیه را مورد شک و تردید قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Dissident Voice، استرلینگ در نامه خود کمیته بین المللی المپیک و وادا را به سیاسی نکردن مسئله استفاده از دوپینگ در ورزش با وجود فشار وارده به این سازمان ها فرا خوانده و اهمیت بررسی واقع بینانه فاکت ها را خاطرنشان می سازد. به عقیده روزنامه نگار آمریکایی، بخش دوم گزارش ماکلارن حاوی تعداد زیادی از تضادها، نکات غیر دقیق و اشتباهات است. مسائل در آن در ده نکته اساسی، از نبودن شواهد مشخص گرفته تا تحریف نتیجه گیری های کارشناسان تشریح شده است.
استرلینگ اعلام کرد:" واضح است که برخی از ورزشکاران روسیه با همدستی گئورگی رودچنکوف ، مدیر آزمایشگاه ضد دوپینگی مسکو و برخی از دیگر افراد، مواد ممنوعه مصرف کرده اند اما ماکلارن برای اثبات اتهامات مطرح شده درباره "کمک مالی دولت به استفاده از دوپینگ" و "تبانی نهادها " ، شواهد و مدارک فوق العاده اندکی مطرح کرده و حتی نکات مطرح شده توسط وی را به دشواری می توان شواهد و مدارک محسوب کرد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала