گزارش و تحلیل

مجلس شورای اسلامی امکان جواب دادن به ضربات آمریکا در سوریه را بررسی خواهد کرد

© AFP 2023 / Atta KenareСессия парламента Ирана в Тегеране
Сессия парламента Ирана в Тегеране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رئیس پارلمان ایران به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دستور داد امکان های دیپلماتیک و سیاسی دادن جواب به ضربات آمریکا به پایگاه در سوریه را بررسی کند

атака сша на сирию - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه
اتخاذ این تصمیم پس از گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت. حشمت الله فلاحت پیشه در نشست علنی مجلس، حمله اخیر آمریکا به فرودگاه سوریه را محکوم کرده از لاریجانی چنین خواهشی کرده است:«الآن ما با توطئه ای در منطقه روبرو هستیم که شروع آن با حمله موشکی به سوریه آغاز شده است. البته آمریکا در دوره اوباما هم وارد اقدام‌های نظامی شد، اما ترامپ با رویکرد نژادپرستانه کنوانسیون ها و مقاوله‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. آقای رئیس، از شما خواهش می‌کنم حد اقل یک ماموریت به کمیسیون ها و فراکسیون های تخصصی بدهید تا در یک جلسه خاص ساز و کار لازم را در قبال اقدامات توطئه گرانه آمریکا در منطقه پیدا کنند».

علی لاریجانی با اظهار نظر این عضو پارلمان موافقت کرد و از ابتکار وی در باره برگزاری نشست های خارج از نوبت به منظور بررسی اقدام‌ها ممکنه برای دادن جواب سیاسی به ضربات آمریکا در سوریه جانبداری کرد.

سیاست شناس رضا مقدسی مدیر عامل پیشین خبرگزاری مهر که مسایل خاور میانه را تحقیق و مطالعه می‌کند در مصاحبه با اسپوتنیک در این باره صحبت کرد که ایران می‌تواند چه اقداماتی را بیندیشد. او گفت:

گفتنی است که آمریکا شب جمعه بوسیله موشک های پرتاب شده از ناوشکن های مستقر در مدیترانه به فرودگاه الشعیرات سوریه ضربه وارد کرد. آمریکا بدون ارائه هیچ مدرکی ادعا کرد که از آن پایگاه حمله شیمیایی به استان ادلب انجام گرفت. بنا به اطلاع پنتاگون، 59 موشک پرتاب شد. وزارت دفاع روسیه گزارش کرد که در نتیجه این ضربه یک انبار تجهیزات نظامی — فنی و یک ناهار خوری و شش فروند هواپیمای میگ — 23 موجود در لاشه های ترمیم و یک رادار منهدم شدند. تلفات جانی پرسنل نظامی سوریه 10 نفر برآورد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала