پاسخ تهدید آمیز کره شمالی به امریکا

© AFP 2023 / Ed Jones Ed Jonesپاسخ تهدید آمیز کره شمالی به امریکا
پاسخ تهدید آمیز کره شمالی به امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی اعزام تعدادی از کشتی های جنگی آمریکایی به شبه جزیره کره را اقدامی جنون آمیز و بدون منطق خواند و هشدار داد برای جنگ آمادگی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام ‌جم آنلاین ازالعالم، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: اقدام جنون آمیز آمریکا به استقرار کشتی های جنگی خود برای اشغال جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی)، به مرحله ای نگران کننده رسیده است؛ بنابراین آماده ایم به این اقدام آمریکا واکنش نشان دهیم، حتی اگر این اقدام، همان جنگی باشد که آمریکایی ها طالب آن هستند.

آمریکا گفته ناو هواپیمابر یو اس اس کارل ویلسون و کشتی های جنگی همراه آن را به آبهای شبه جزیره کره اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، یک مقام رسمی آمریکایی روز یکشنبه گفت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به تازگی از مشاورین خود خواسته است تمام گزینه های ممکن را برای وارد آوردن فشار به کره شمالی و وادار کردن این کشور به توقف برنامه سلاح های هسته ای خود، آماده کنند.

ترامپ همچنین تهدید کرد اگر چین موفق نشود کره شمالی را به کوتاه آمدن از مواضع خود وادار کند، آمریکا به طور یکجانبه وارد عمل خواهد شد.

اما پاسخ روز سه شنبه کره شمالی نشان داد این کشور حاضر به تغییر رفتار خود نیست.

سخنگوی وزارت خارجه این کشور در ادامه گفت: ما دربرابر اقدامات تحریک آمیز، به طور قطع اقداماتی تلافی جویانه اتخاذ خواهیم کرد تا بتوانیم با سلاح، از خود دفاع کنیم.

این گونه گمانه زنی می شود که به زودی کره شمالی یک آزمایش هسته ای جدید انجام خواهد داد. این در حالی است که پیونگ یانگ برای مراسم بزرگداشت یکصد و پنجمین سالروز تولد بنیانگذار خود آماده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала