آیا جاسوس نظامی استونی مامور ناتو در روسیه بود؟

© Fotolia / Sakhorn38آیا جاسوس نظامی استونی مامور ناتو در روسیه بود؟
آیا جاسوس نظامی استونی مامور ناتو در روسیه بود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آرسن ماردالیشویلی اهل استونی که به جرم جاسوسی در روسیه محکوم می شود مشغول جمع آوری اطلاعات درباره نیروهای نظامی منطقه غرب روسیه بوده است.

اولیانس سالاپووا مسئول بخش مطبوعاتی دادگاه به خبرنگار اسپوتنیک توضیح داد که دادگاه شهر سکو این شهروند استونی متهم به جاسوسی را محکوم به 11 سال حبس کرده است.

وی در ادامه می گوید که این پرونده به شکل کاملا محرمانه و به صورت غیرعلنی مورد بررسی قرار گرفت، به همین خاطر جزییات آن افشا نخواهند شد.

رومان میلیتسین کارشناس حوزه امنیت سایبری و مقابله با افراطی گرایی ضمن گفتگوبا خبرنگار اسپوتنیک توضیح داد که غرب به دنبال چه اطلاعاتی بوده است. وی می گوید: «آنها به دنبال اطلاعات محرمانه وزارت دفاع روسیه هستند، این اطلاعات شامل فناوری ها، اهداف، وظایف و اطلاعاتی می شوند که با کشف آنها می توانند از برنامه های وزارت دفاع آگاه شوند. با این حال این اواخر دسترسی به اطلاعات محرمانه وزارت دفاع سخت تر شده است، زیرا از فناوری های جدید برای حفاظت از اطلاعات استفاده می شود و این فناوری ها شامل سیستم های واکنش سریع هستند و هر اقدامی برای نفوذ به سیستم را شناسایی می کنند. من فکر می کنم در این مورد خاص ماموریت از سوی ائتلاف آتلانتیک شمالی بوده ، زیرا هدف منطقه غربی روسیه بوده که امروز برای غرب اهمیت زیادی دارد.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала