گزارش و تحلیل

جنگ در خلیح فارس

© Fotolia / Peter Hermes Furianجنگ در خلیج فارس
جنگ در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی ایران یا خودش را تهدید به جنگ کرده است؟

عربستان سعودی  با جنگ در خلیج فارس تهران را تهدید کرد  و ایران را متهم به آن کرد  که « در امور داخلی کشورهای  عربی  دخالت کرده و  به نقض  امنیت کشورهای  خلیج فارس دست می زند».

 

ИРАН_САУД АРАВИЯ - اسپوتنیک ایران
عربستان سعودی ایران یا خودش را تهدید به جنگ کرده است؟
احمد القطان، سفیر عربستان سعودی در مصر  در مصاحبه با  شبکه تلویزیونی « الحیات» مصر گفت: «  ایران در امور داخلی  کشورهایی مانند لبنان، عراق  و  کشورهای خلیج فارس دخالت می کند. کشورهای خلیج فارس و  امنیت آن ها —  برای ما خط قرمز است.  ما به ایران اجازه دخالت نمی دهیم.  آنها نباید  قدرت ما را به امتحان بگذارند.  اما اگر آنها (ایرانی ها)  بخواهند قدرت ما را آزمایش کنند و اوضاع  در کشورهای عربی  خلیج فارس را بی ثبات سازند ما به مقابله با ایران دست خواهیم زد».

بهر حال سفیر عربستان سعودی با اعلامیه هایی در باره دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشورها و  نقض  امنیت در کشورهای خلیج فارس  آشکارا « زیاده روی» کرده است. دکتر محمد  علی مهتدی تحلیلگر مسائل  خاور میانه، پژوهشگر ارشد در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه در مصاحبه با « اسپوتنیک»  متذکر شد  که « همانا ایران  حافظ  امنیت  است و جهت حفظ  صلح  و  ثبات کشورهای  منطقه  تلاش می ورزد.  عربستان سعودی  دست به جنایات وحشتناک می زند  و با حمله به  یمن و بحرین خودسرانه عمل می کند  و بطور  بی اساس جمهوری اسلامی ایران را متهم می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала