حضور 10 دانشگاه از روسیه، در میان 500 دانشگاه برتر جهان

© Sputnik / Vladimir Sergeevحضور 10 دانشگاه از روسیه، در میان 500 دانشگاه برتر جهان
حضور 10 دانشگاه از روسیه، در میان 500 دانشگاه برتر جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جدول رنکینگ رتبه بندی دانشگاه های جهان، در میان 500 دانشگاه برتر دنیا، اسامی 10 دانشگاه از کشور روسیه به چشم می خورد.

به گزارش اسپوتنیک، در سال جاری 10 دانشگاه از کشور روسیه در جدول رنکینگ رتبه بندی 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارند. در مجموع دانشگاه های روسیه در این رده بندی 30 پله صعود نموده اند.

در این جدول جهانی: دانشگاه دولتی مسکو (ام گ او) در جایگاه 145، دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI در جایگاه 231، دانشگاه ایالتی تومسک در جایگاه 256، دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو در جایگاه 294 قرار گرفتند.  

از سوی دیگر، در میان 500 دانشگاه برتر دنیا، اسامی دانشگاه های دیگری از روسیه چون: دانشگاه دولتی نووسیبیرسک، دانشگاه دولتی سن پترزبورگ، دانشگاه پلی تکنیک تومسک، دانشگاه دوستی ملل روسیه، دانشگاه تحقیقاتی ITMO در سن پترزبورگ و دانشگاه دولتی لباچفسکی در نیژنی نووگورود به چشم می خورد.  

علاوه بر این، از نظر کیفیت آموزش و پرورشی، 12 دانشگاه از روسیه در رده دویست دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند. از جمله دانشگاه دولتی مسکو (رتبه 42)، دانشگاه دولتی تومسک (جایگاه 72) و دانشگاه دوستی ملل روسیه (رتبه 85) در این فهرست قرار دارند.  

دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری کالیفرنیا (کلتک)، دانشگاه شیکاگو و کالج سلطنتی لندن در صدر بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند.

در مجموع، از نظر تعداد دانشگاه های برتر جهان، کشور آمریکا در رتبه نخست قرار دارد. در این رده بندی ایالات متحده آمریکا (140 دانشگاه)، چین (81 دانشگاه از جمله تایوان، هنگ کنگ و ماکائو)، انگلستان (77 دانشگاه) و ژاپن (40 دانشگاه) در رده های بندی بهترین کشورها، از نظر تعداد دانشگاه های برتر جهان قرار دارند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала