گزارش و تحلیل

احمقانه است که اسد از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان خود استفاده کند

© AFP 2023 / Omar Haj Kadourاحمقانه است که اسد از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان خود استفاده کند
احمقانه است که اسد از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان خود استفاده کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده از روسیه و ایران می خواهد که بر بشار اسد رئیس جمهور سوریه فشار بیاورند.

رکس تیلرسون ، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن صحبت در خصوص حملات شیمیایی به استان ادلب ، این موضوع را عنوان نمود.
در بیانیه وزیر امور خارجه آمریکا آمده است: " آمریکا قاطعانه حملات شیمیایی را که در استان ادلب صورت گرفته است ، محکوم می کند. اطلاعاتی در خصوص ده ها کشته از جمله کودکان منتشر شده است. فعلا ما اوضاع وحشتناک را دنبال می کنیم، بدیهی است آنچه که بشار اسد انجام می دهد بربریت وحشیانه و آشکاراست. آن کسانی که از او حمایت و دفاع می کنند از جمله روسیه و ایران نباید هیچ گونه توهمی در ارتباط با اسد و مقاصدش داشته باشند."
تیلرسون خاطر نشان کرد ، آن کسانی که از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خودشان استفاده می کنند ، کاملا از وجدان و اخلاق به دورند و باید مسئولیت آنرا بپذیرند. وزیر امورخارجه آمریکا افزود: " همچنین مشخص و واضح است که این درگیری وحشتناک نیازمند رژیم آتش بش واقعی عملیات های نظامی ست و حامیان گروهک های مسلح در منطقه باید مسئول کار خودشان باشند. ما از روسیه و ایران می خواهیم که بر رژیم سوریه فشار آورده و ضمانت کنند که چنین حملات وحشتناکی بار دیگر تکرار نخواهد شد. روسیه و ایران به عنوان ضامن های رژیم آتش بس مسئولیت اخلاقی بزرگی را به خاطر این مرگ و میر ها به گردن میگیرند."
استفاده از تسلیحات شیمیایی ، و از جمله علیه شهروندان خود ، گامی عاری از منطق توسط دولت قانونی و منتخب سوریه است. متعاقبا ، قابل پذیرش نیست. مصیب نعیمی ، کارشناس مسائل خاورمیانه و جهان عرب ، مدیر مسئول روزنامه عرب زبان الوفاق در مصاحبه ای با اسپوتنیک گفت:


در عین حال آمریکا ، فرانسه و بریتانیا پیش نویس قطع نامه ای در ارتباط با اطلاعیه استفاده از تسلیحات شیمیایی در ادلب سوریه به شورای امنیت سازمان ملل تقدیم کرده اند. اما تا زمانی که در شورای امنیت سازمان ملل متحد، چنین متحدین و دوستان واقعی سوریه چون روسیه وجود دارد، پیش نویس قطع نامه موفقیت آمیز نخواهد بود. مصیب نعیمی در ادامه مصاحبه ی خود با اسپوتنیک گفت:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала