علی دایی ، دستیار کی روش می شود

© AP Photo / Victor R. Caivanoعلی دایی ، دستیار کی روش می شود
علی دایی ، دستیار کی روش می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کادر فنی تیم ملی ایران پس از جدایی جواد نکونام و مارکار آقاجانیان ، مربیان جدید ایرانی جذب خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر ورزشی، دن گاسپار هم از کادر فنی تیم ملی جدا شده و از آنجایی که او مربی دروازه بان بود و نمی شد تیم ملی بدون مربی دروازه بان ها به کار ادامه دهد کی روش سریعا یک مربی هموطن را جایگزین او کرد اما برای جایگزینی جواد نکونام و مارکار آقاجانیان به اندازه کافی فرصت دارد.
کی روش نمی خواهد با این کادر فنی خلوت به کار ادامه داد. بلکه او معتقد است کادر فنی تیم ملی باید پرتعداد باشد تا تقسیم وظایف به خوبی صورت گیرد و کارها به درستی انجام شود. به همین خاطر است که همیشه کاروان تیم ملی در سفرهای برون مرزی پرتعداد است. البته این در فوتبال حرفه ای هم مرسوم است.
متاسفانه در سال های اخیر در معرفی دستیار خوب به کی روش ناموفق بودیم. در حالی که اگر دو سه مربی خوب به کی روش معرفی می کردیم یقینا بعد از شش سال دستیاری کی روش به جایگاهی می رسیدند که در صورت خداحافظی کی روش با اطمینان مربیگری تیم ملی را قبول می کردند و از همه مهمتر که ملی پوشان هم آنها را قبول داشتند.
یکی از دستیاران معرفی شده به کی روش — مارکار آقاجانیان بازیکن سابق تیم پاس تهران بود. شاید بهترین اتفاق برای این مربی بعد از جدایی از کادر فنی تیم ملی رهبری یک تیم دسته اولی و یا دستیاری در تیم های لیگ برتری باشد. جواد نکونام هم در شرایطی به کادر فنی تیم ملی معرفی شد که هنوز مدارک مربیگری را کامل نکرده و یقینا اکنون که از کادر فنی تیم ملی بیرون آمده با پیشنهاد جالب توجهی روبرو نخواهد شد.
6 سال از حضور کی روش در ایران می گذرد و هنوز نتوانسته ایم در کنار او یک مربی خوب پرورش دهیم تا بعد از رفتن کی روش به مربی جدید اکتفاء کنیم! در حالی که در اروپا این چنین نیست و فدراسیون های ملی تلاش می کنند در کنار سرمربی از وجود مربیانی بهره ببرند که برای فوتبال ملی سرمایه گذاری شود.
علی دایی در کادر فنی تیم ملی. این می تواند یک اتفاق خوب باشد. زمزمه اش در محافل فوتبالی وجود دارد. اگر چه علی دایی آقای گل فوتبال جهان بوده و هست و پیش تر سرمربی تیم ملی بود اما حضور در کنار کی روش می تواند برای او یک اتفاق خوب در زمینه مربیگری باشد. از سویی این حضور به سود کی روش هم هست و علی دایی می تواند سر بزنگاه به کی روش و تیم ملی کمک کند. حضور علی دایی روی نیمکت تیم ملی وزن نیمکت را هم بالا می برد.
شاید در گذشته این حضور به صلاح تیم ملی نبود چون برخی از بازیکنان تیم ملی همبازیان علی دایی بودند و حساسیت هایی که بین آنها وجود داشت می توانست حاشیه ساز باشد اما اکنون شرایط تغییر کرده و بازیکنان تیم ملی جوان شده اند و به یقین احترام خاصی برای علی دایی قائل هستند. از همه مهم تر علی دایی و کی روش همواره رابطه خوبی با هم داشتند. به تازگی علی دایی بعد از بازی با چین در صفحه اینستای خود نوشت چه تیم خوبی ساخته آقای کی روش. تیمی که هم در بازی های خارج از خانه آبروی ایران را می خرد و هم در بازی های خانگی. بعد از این پیام کی روش هم از علی دایی تشکر کرد.
این شایعه و شاید این پیشنهاد می تواند یک اتفاق خوب باشد. آن قدر اتفاق خوب که حاضریم آن را به فدراسیون فوتبال و حتی کی روش پیشنهاد دهیم. این به سود فوتبال ملی است. بعد از رفتن کی روش — بار دیگر علی دایی می تواند مربی تیم ملی شود. این بار به یقین بهتر عمل خواهد کرد چون با تجربه دستیاری کی روش و حضور در جام جهانی 2018 مربی تیم ملی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала