عدم اتحاد برلین و پاریس پس از انفجار در سن پترزبورگ

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaعدم اتحاد برلین و پاریس پس از انفجار در سن پترزبورگ
عدم اتحاد برلین و پاریس پس از انفجار در سن پترزبورگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز یکشنبه کلودیا زوندر نماینده رسمی سنای برلین به اسپوتنیک گفت: مقامات برلین با آسیب دیدگان انفجار در متروی شهر سن پترزبورگ ابراز تاسف و همدردی می کنند اما نورپردازی بر روی دروازه براندنبورگ تنها راه ابراز همدردی و اندوه نیست.

از آنجایی که برلین و سن پترزبورگ از طریق همکاری های رسمی به یکدیگر وصل نیستند، مقامات برلین قصد تغییر نورپردازی دروازه براندنبورگ را ندارند. برج ایفل و ساختمان شهرداری شهر پاریس نیز آنگونه ای که در طی اقدامات تروریستی در کشورهای دیگر نظیر بلژیک، آمریکا و بریتانیا نورپردازی شدند، پس از انفجار سن پترزبورگ به نشان همدردی با مردم این شهر نورپردازی نخواهند شد.

ОТСУТСТВИЕ СОЛИДАРНОСТИ ЕВРОПЫ С РОССИЕЙ - اسپوتنیک ایران
حمله تروریستی در روسیه؟ نه... چیزی نشنیدم
اما واکنش برلین، و یا نبودن واکنش از جانب مقامات این شهر توجه رسانه های مهم این آلمان را به خود جلب کرد. روزنامه Berliner Zeitung می نویسد: شاید همه به حملات تروریستی و عکس العمل های مشابه به آنها عادت کرده اند، اما بهتر است که اساس واکنش به حملات تروریستی بازنگری شود.
به گفته نماینده رسمی سنای برلین پایه و اساس برای نورپردازی دروازه براندنبورگ همکاری های دو جانبه شهرها با یکدیگر و یا توجه ویژه به حمله تروریستی است.
او در ادامه گفت: ما با مردم سن پترزبورگ ابراز همدردی می کنیم و به آنها تسلیت می گوییم. ابراز همدردی و تاسف در این چنین موردی ربطی به مواضع سیاسی ندارد.
او تصریح کرد: با این حال حملات تروریستی در جهان بیشتر و بیشتر می شوند. ما با این مشکل برخورد می کنیم. و باز تکرار می کنیم که نورپردازی بر روی دروازه براندنبورگ تنها راه ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه به حساب نمی آید.

 

روز دوشنبه 3 آوریل ساعت 14 و 30 دقیقه به وقت مسکو انفجاری  در متروی سن پترزبورگ در یکی از واگن های مترو بین دو ایستگاه "سنایا" و "موسسه تکنولوژی دو" رخ داد. ورونیکا اسکوروتسوا وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد طبق تازه ترین اطلاعات در این حادثه 14 نفر کشته و بیش از 60 تن دیگر زخمی شدند. یک بمب دیگر در ایستگاه "پلوشاد ووستانیا" کشف شد، اما از منفجر شدن آن جلوگیری به عمل آمد.

کمیته بازپرسی روسیه در این مورد پرونده جنایی گشوده و تحقیقاتی آغاز کرده است که در چارچوب آن همه عوامل احتمالی از جمله حادثه تروریستی در وقوع این انفجار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала